nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, September 11, 2013

fertigasi cili 5 bulan dalam polibeg

Selamat pagi kengkawan semua...
Lama jugak aku tak update gambar pokok cili aku kan?. Kala dulu masa ada facebook kerap juga aku update. Bukan apa, sekadar berkongsi. Pokok cili aku pun bukan banyak dan cantik sangat. Ramai lagi otai-otai yang lebih power dalam fertigasi ni. Fertigasi cili ni aku buat kecil-kecilan sebagai hobi,. Yelah, daripada aku dok melepak tak tentu hala baik aku berkebun. Bukan aku nak marah mereka yang duduk di warung. Tak salah duduk kat warung tu. Minum bersama kawan-kawan, berbincang mengenai masalah masing-masing. Cuma terkadang aku pelik dengan mereka yang boleh bertahan duduk minum di warung dari pagi sampai ke petang setiap hari. Tidak mengapa, aku fikir positif, hidup mereka sudah senang dan tak perlu bekerja keras. 

Berbalik kepada pokok cili aku, gambar di bawah ini diambil pada tarikh 3 september 2013. Aku mula memindahkan mereka ini semua dari tapak semaian ke polibeg pada 30 Mac 2013 kalau tak silap. Jadi anda kiralah sendiri berapa umur anak anak aku ni huhu. Sekian saja perkongsian gambar cili pada hari ini. hehe


No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan