nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, July 25, 2008

AkU yG bKn StUdEnT

Salam pada semua
Dah lame aku tak mencoret kat ruangan ni…so kali ni aku terpanggil utk berkongsi ngan kowang kisah idup aku sekarang yg bukan lg bergelar student…aku rindukan zaman belajar….kawan2 aku yg sentiase membantu aku bile ade subjek yg aku blum kuasai…krn kwn2 aku yg penyabar ni lah aku dapat score…aku panjat kan syukur pada tuhan krn makbulkan doa aku selamer ni…tp bile result aku dah ok…ayah aku plak wat keputusan tiber2…aku diberhentikan dr pengajian utk menguruskan bisnesnyer di kampong…..

Dah 2 bulan aku kerja kat cni…byk bende yg aku dah lalui…mmg berbeza dr ape yg kite pelajari…di alam reality…kite kene lebih sabar n tabah …telinga kene mendengar ape jua pujian,tengkingan.makian…macam2 lg…ader ytg fitnah aku bukan2….aku tak faham…yg aku pelik mengaper kite owang melayu terus menghadam apabila ader si pembawa citer dongeng yg membawa fitnah tanpe membuat siasatan…..

Itulah dier dunia…..dalam saat owang laen mengejar kejayaan n cite2…ader diantara manusia yg masih lg mengata sane sini yg tak tidak mendatangkan faedah malah mengaibkan owg laen…itulah dia…melayu…..kenape kite xnak saling membantu sesame kiter?kenape perlu ade hasad dengki??????

Ade lg sifat owg yg aku mmg tak suke…bile die berkater die busy….ape yg nak d busy kan????betul ke die betul2 busy???atau saje nak mengelak dr melakukan kerja….aku kerja 7 hari seminggu….ahad aku tak cuti….mlm pown aku g bawak lori…..tp aku still ader maser dgn family….ajar bebudak kampong….maen paintball ngan kengkawan…come on guys….hidup kene hepi………pandai2 la bahagikan maser….k

Aper2 pown ……ingatlah…hidup kite hanyer sekali…..gunekan setiap saat oksigen yg kiter hirup ni dgn sebaik2 nyer orait

Aku bukanyer perfect

Kalo aku ader wat salah silap bgtau terus kat aku

Jgn mengaibkan owang…kelak aib kite terbukak sendiri

Maapkan segaler salah silap aku
Adiosssss…

salammmmmm

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan