nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, May 7, 2011

kisah sebelum dan selepas kahwin

salam. hari ni mood aku kurang ok sikit. sebabnye? malam tadi aku balik rumah pukul 430 pagi atas sebab tertentu. terime kaseh kepade geng2 yang sudi temankan aku kat dalam hutan tu. ade mase aku belanje korang makan k.

nak dijadikan cerita pagi tadi,aku dok borak dengan abang besar jual sayur depan tempat kerja aku. tetibe bininya cakap,"alaa...abang besar ni kalau ajak pergi beli barang2 bukannye nak". lalu abang besar pula berkata,"halaaa..malas aku,dah le tak bawak troli,nak beli barang tu lah..inilah..malas aku."

berbekalkan mulot longkang,aku berkata,"ceh ko,dulu sebelom kahwen,sanggup teman sane sini beli barang. angkat lori pon sanggup laaaa.dah kahwen,ade anak,semueeee malas yee. naseb baek anak ko dua,kalau ade 5,ko kat depan,5 anak ko kat tengah2,bini ko paling belakang. kan?kan?"

lebih kurang begitulah persidangan yang kami adekan pagi tadi. moral?pale aku pening,korang fikirlah sendiri hehe

16 comments:

Unknown said...

haha standard malaysia la cmtu wan...

aque said...

hahahha.. awas para wanita... hahhahha..

pade yang belom berkahwin.. anda masih ada hak adew mase untuk memilih...

pada yang dah berkahwin... nak wat mcm mane kan.. suami mengkome...

n disini nak ucapkan.. padew semua wanita yg da kawen tu.. yang dah bergelar mak ibu umi mama semua la.. ~selamat hari ibu~

hahahha sempat berceloteh din3 owg... hahhaha.. maaf tuan tanah...

Yana@Nana said...

salam.. nak komen sikit.. sy susah nak bace coz ada hello readers at tengah2 blog nie.

harap maklum ^_^

Riffzam said...

haha.normal lah tu.hehe.bukan semua tapi segelintir yg akan berkelakuan sedemikian. :)

Unknown said...

tapi rasa benda tu dah macam normal.ramai yang macam tuh. sebelum kahwin,kentut pon wangi,lepas kahwin,kentut kena maki adalah

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Hari Ibu...”Mummy I love You”...
~~~~~~~@@@~~~~~~

bila belum dapat mmg semua manis.. tapi kalau dah dapat semuanya tawar... adat lah tu...

tapi kan kalau perkahwinan ni seperti semanis kurma... tak tawar tak manis sedap sedap ajer

CintaZulaikha said...

hahhahhahhha...kakkakkakkka...lallalla~~

Cik TeN10 said...

sebab tu lah kot ramai pmpuan zaman skrg lebih prefer to be single kot..

Nadia Johari said...

haha..adakh sume laki mcm tu..budk kampung pun nak mcm tu ke..hehe..berubhla wahaii laki..hehe..

Unknown said...

tak...bukan semua camtu..cam shaye ;)

Far8 budak baik said...

setuju..dulu mesti cakap
lautan api sangup ku renangi..
pas dah kawen lain haih..
marah2..

Dekcik said...

haha..biase lah 2 laki..malu kowt..hehe..

feyza said...

biasa lah tuu~~

Anonymous said...

mintak2 , jgn ah jdi cm tuh ~
hmm `

Cikbeyla Nabiella said...

cett, ni bukan sweet.
ni siot. HAHA.
jgn la jd cmni. plangkong je laki aku kang. :p

awEEN said...

haah..mmg realitinye bile org dah kawen mcm tu..ni yg nak kene toce lebih sket kt bakal somi ni sblm kawen..hehehe...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan