nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, May 4, 2011

kawanku,ratna mati ditikam lelaki tua

salam,korang mesti ade bace surat khabar metro kan? takpon tengok berita malam tadi. korang pon mesti terkejut dengan berita seorang siswazah mati ditikam berkali-kali dengan pisau oleh kekasihnye yang berumur 50-an. malam tadi aku tak tengok berita. pagi tadi...aku bace metro. aku sangat terkejut. muke tu memang aku kenal. budak satu kuliah dengan aku. orangnye memang periang dan aktif dalam sukan semase di matrikulasi tangkak,johor. bukan aku sahaje yang tak percaye,malah rakan2 yang lain pon tak percaye akan kejadian tragis ini.

aku harap si pembunuh dikenakan hukuman yang setimpal. pada keluarga arwah,semoge tabah menghadapi dugaan ini. semoge roh arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman. aminnnnn. pade kita yang maseh hidup,termasuk diriku ini, ingatlah. ajal datang tak kira waktu. tak kira masa kita muda. mahupon tua. sama2 lah kita persiapkan diri dengan amalan amalan yang baik.

12 comments:

Lulu caldina said...

takziah...kesian dia

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

azabnye cara kematian dia :( takziah pakcik + family arwah ..

kucarkacir said...

kesiannya arwah diperlakukan begitu..

aque said...

adew juge terdengar mase tgok berite semalam....

takziah pada arwah... al-fatihah...

takot plak rase.... nauzubillah...

mOon jOhari said...

al-fatihah...
takOt la...

Aku said...

innalillah..

Farish Saurukent said...

kecik jek dunia nie..takziah yer....

Tqa said...

Waaa. takziah!

Siti nAdiA (NaSz) said...

takziah kepd keluarganya..kesiannya..kalo kwn sy pun..sy akn terkjut..smoga org yg wat arwah dpt hukumannye

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
air balang kenduri kahwin


AL FATIHAH.....Moga Rohnya di tempatkan di kalangan orang yang soleh Amin......

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
2 Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
3 Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
4 Yang menguasai di Hari Pembalasan مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
5 Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan. إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
6 Tunjukilah kami jalan yang lurus, اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
7 (yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat. صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

Ya Allah...Sesungguhnya hidup dan mati kami hanya untuk Mu.Dari Mu kami datang dan kepadaMu kami kembali. Wallahualam.

pwincess Lov3y dOv3y said...

takziah...knal ek?
doakan arwah tenang disana..amin..

anuar said...

salam, bro ko rase aku kenal arwah ni???

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan