nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, May 16, 2011

bukan senang nak jadi cekgu

salam...
sebelom memulakan ape2,ingin aku ucapkan selamat hari guru kepade semua guru2 di malaysia. terutamanya kepada cekgu tadika aku,cekgu sekolah rendah,sekolah menengah,sekolah asrama,matirkulasi dan juge uitm. aku pernah panggil pensyarah aku kat universiti tu cekgu. huhuhu.die tak marah sebab alasan aku,panggel cekgu ni lagi mesra. lagipun die tau aku ni budak kampung. huhuhu. teringat aku nyanyi lahu cekgu mase kat sbpi mersing huhuhu. walaupon suare aku tak sedap,tapi aku berjaye membuatkan sesetengah cekgu ku mengalirkan air mate...huwaaaaa...aku rindukan zaman duluuuuu (zaman kekurusan aku hahaha)

sekarang ni ramai yang bagitau aku yang diorang nak jadi cekgu. sebab? senang. nak apply pon senang. kerja senang. ngajar lebih kurang,balik rumah,tido. haiyaaaaa...lu olang sudah salah.....memang la kerje cekgu ni nampak je senang. tapi tanggungjawab cekgu tu amat berat. cikgu ni bertanggungjawab mendidik anak bangsa,supaya lebih maju dengan ilmu2 berguna.


bukan macam sesetengah orang yang menjadi cekgu semata2 nak ramas buah dada anak murid,raba sane sini,skandal ngan anak murid,buat aksi seks kat dalam stor sekolah. tu nak jadi ape?kan? kalau betul2 nak jadi cekgu yang bertanggungjawab,dalam hati tu dah tersemat dah azam nak mendidik anak bangsa. bukan sekadar kerja,tapi mengajar anak2 bangse ni supaya lebih berjaya. onizuka yang suke tengok spender perempuan tu pon ade tekad nak tunjuk kat anak muridnye yang die boleh ngajar dan selalu membela anak murid dalam kesusahan. die yang mata keranjang tu lebih baik dari cekgu2 yang dok kejor kuase dan pangkat semate2.tapi jangan la pulak korang dok menggatal macam GTO tu ye.
tak nak cakap banyak. aku kalau boleh nak jadi cikgu,tapi memandangkan aku ni buncit,aku lupekan hasrat tu. (erkkk ade kaitan ke?).

7 comments:

azrijohan said...

aishh,GTO terbaik wehh

CintaZulaikha said...

GTO mmg sgt terbaekk...bila la nak dpt cekgu cam g2...ada ka??

storyfromme said...

selamat hari guru kepada semua guru dan bakal guru di dunia ini :)

nadia natasya said...

susah koot nk jadi cikgu ni
kena bnyk bersabar =.=

Rozuan Ismail said...

jadi cikgu zaman sekarang memang berisiko.x caya tgk je paper.huhu.takut plak jadi cikgu.

kucarkacir said...

gmbar GTO jugak yg kau ambik ye..

Anonymous said...

mengajar si pekak bercakap dan si bisu mendengar..

cikgu oh cikgu

-sound of silent-

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan