nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, May 11, 2011

Qatar cipta robot awan untuk sejukkan stadium??WOAHHH

salam 1 kampung. korang pon perasan kan sekarang ni cuaca makin panas. dan baru2 ni aku bace kat surat khabar,bongkah2 ais kat kutub tu dah mule mengecil,bermaksud mereka sedang mencair la kan? so kalau cair,air yang banyak tu kemane? korang fikir la sindiri.


kali ni aku nak cerita mengenai sekumpulan pengkaji di qatar universiti yang sedang mereka cipta sebuah robot awan ataupon awan terbang yang boleh di kawal menggunakan alat kawalan jauh. tujuan robot ni di cipta untuk melindungi stadium dari suhu panas semasa world cup football 2022 nanti.

agak2 terlaksana tak projek ni? pada aku projek ni berisiko tinggi. yerla..semua bahagian 'awan' tu kena berfungsi. kalau salah 1 kipasnya problem, 'awan' tu akan jatuh menghempap mereka yang berada di bawah.huh!!tak dapat aku bayangkan. aku bukan pakar sangat bab2 fizik ni. daya tujahan lah.itu ini. hyshh. moge dikaji betol2 bende alah ni.

tetibe teringat si goku ni naik awan terbang hehehe

sesungguhnya Allah maha mencipta. langit tetap kukuh tanpe cacat cela dan tidak runtuh walaupon tiada tiang. subhanallah

4 comments:

aque said...

wah.... serius kew... nak gak tgok rupe awan tu... napew x wat bumbung jew.. kan ke senang... hahhaha

goku sangat sweet.. hahhahah..

Ze_Mhis said...

waaaa... takut gak bile imejin awan tu runtuh. huru hara jap nanti

terbaru:
1. Sungguh!!! Banyak Ragam Diorang Nihh
2. JANGAN KACAU LAH!!!! ngantok nih
3. day one : 10 things about you
4. MAK, KENAPA ORANG BANYAK BULU????

Ms.ze said...

manyak betul duit depa nak buat.

nadia natasya said...

kita tunggu dn lihat :D

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan