nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, May 26, 2011

pencuri sawit berani main tikam2

memandangkan harga sawit agak stabil berbanding yang lepas2 maka pencuri sawit mula bertindak lebih ganas. sanggup menggunakan senjata tajam untuk menikam orang yang menghalang perbuatan mereka. aku pon kerapkali terdengar orang kampung mengadu sawet mereka dicuri. malah bukan sekali dua tetapi berkali2. seringkali kejadian sebegini dilibatkan dengan mat gian. tapi ade sesetengah mereka ternampak budak kecil bawak gerabak mengambil setandan dua sawet diorang. semalam juga ada yang melaporkan kepadaku yang mereka ternampak,pencuri sawit ini membawa kereta untuk mecuri. kereta maseh baru. aku rase kereta tu pon hasil diorang mencuri sawet.


agak2 korang la kan. ape langkah nak halang kegiatan diorang ni. kesian kat penduduk kampung yang berhempas pulas memerah keringat mencari rezeki tapi orang2 yang tidak bertanggungjawab ni dengan selambe badaknye mencuri hasil keringat titik peloh penduduk kampong. ade cadangan??

3 comments:

mas saari said...

orang macam ni memang berani mati asalkan dia dpt apa yg dia nak!!

CintaZulaikha said...

org camni mmg elok kena sabit ja kpala dy...emosi: tak puas ati...

zarulfarhana said...

pncuri sawit lak...kt kg saya kes curi skap getah tue...curi sawit xda lg la...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan