nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, May 30, 2011

bahaya arak: maut dilanggar kereta api

salam. mula2 babi dalam kopi. pastu makanan kat kafe2 mahal tu pun haram. sekarang ni ade pulak bir halal. makin aku pelik. tak pernah lagi aku dengor bir halal. aduhai. aku pon tak pernah minom air bir halal tu huhuhu. setahu aku kalau dah name bir tu,memang airnye haram. tapi ni ade pulak bir halal macam2. kalau yang lepas aku ade cerita pasal bahaya arak di malam pertama perkahwinan,kali ni bahaya arak di landasan kereta api. 


aku amek dari surat khabar metro hari ni. dah macam2 berita keluar pasal bahaya arak ni,sama ada kita perasan atau tak. banyak lagi air yang sedap diminom,yang telah disahkan halal oleh jabatan kemajuan islam malaysia (JAKIM),jadi kita pilih je la makanan atau minuman yang telah disahkan halal.arak tu dah memang confirm haram. jadi toklah lah minum yer. kawan2 aku pon ramai gak yang nakal2 dan gengster,tapi diorang tak minum pun arak. diorang minum air teh o ais limau,jus oren,carrot susu dan lain2(banyak sangat nak bagi contoh huhu)

ape2 pun jauhilah makanan dan minuman yang haram. sekian

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan