nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, May 8, 2011

jangan bagi kawan tidur rumah korang!!

salam.
pergh..ayat aku ni macam orang kedekut pon ade. orang kejam pon ade. bukan tak bagi yer. kalau dulu mungkin kite tak perlu risau untok menumpangkan keng kawan kat rumah kite. tapi sekarang kite kena fikir banyak kali. kawan yang kite tumpangkan tu betul2 kawan yang kite kenal atau pon kite baru kenal. zaman sekarang ni pon,kawan2 yang dah lame kenal pon sanggup makan kawan die balik. (jangan pulak ade sesape tanye macamane nak makan kawan?masak kari ke,masak tomyam? aku luku pale sesape cakap camtu)

kalau kite nak tumpangkan gak kawan kite tu boleh,tapi kene ambil beberapa langkah yang aku rasa amat bijak. sila ikot langkah2 di bawah kalau rase diri tu baik hati nak tumpangkan kawan2 kat rumah kita.

letakkan barang2 berharga merata2 tempat. lebih elok jika diletakkan diruang tamu.
biarkan pintu tidak berkunci.
kalau ade simpan emas,jangan pakai semasa tidur,letakkan saje kat meja solek tu.
pastikan laci2 tempat barang2 berharge diletakkan tidak berkunci
rase2 nye itu je la kot. so kalau ade sesape pernah terkena?kongsikan pengalaman 'manis' korang tu di ruangan komen ye :-)



6 comments:

MR. MIND said...

member aku penah kena camni!!

Rozuan Ismail said...

sekarang ni,semua benda tak boleh percaya.

Dekcik said...

owh.. kwn dekcik x cm 2...tpi kite x leh cye sgt kt kwn2..

klu free singgah..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/owh-lelaki.html

kucarkacir said...

ish ish ish ish..
ade ke patut..

CintaZulaikha said...

mengong betoi la..nak buat baik pon susah...

mOon jOhari said...

...x kenang budi langsung...teruk!

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan