nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, May 3, 2011

guru agama pon macam ni ke?

mungkin korang ade bace surat khabar hari ni. pasal guru agama yang dok cabul kehormatan anak tirinya. dah le guru,guru agama pulak tu. mesti banyak fahaman agama dalam diri tu mengenai halal,haram,dosa dan pahala. macam aku ni jujur aku katekan,mata aku ni dah banyak tengok maksiat kot. jangan salahkan aku pulak,dan jangan cakap korang tak pernah tengok perkara maksiat. cube korang pergi pasor...diri tegak. diam2. ape yang korang nampak. jangan bagitau sekarang. hehehe

jadi,dari berita ini. ape yang boleh korang simpulkan? aku pon tak tau nak cakap. nak kate pak haji ni di aniaya,entahlah kan, tapi, yang penting, kita kena jaga diri kita. setinggi mane pon ilmu kita,kita belom tentu dapat menahan nafsu yang seringkali menguasai diri kita. nafsu pun ade macam2 jenis kan? aku tak mahir agama,jadi korang boleh cari sendiri ye. 

teringat aku "video 3gp" yang aku tengok antara ustaz & ustazah. terus aku delete dan aku teros tak hingin tengok video 3gp lagi, baik aku tengok cerite doremon

9 comments:

pwincess Lov3y dOv3y said...

bila nafsu daa menguasai diri camtu la...

kucarkacir said...

guru agama pun ade nafsu jugak..

aque said...

manusia~~

Tqa said...

Hurm. benda ni tak nilai pada perwatakan. depend pada iman. Kalau serban tinggi melangit sekalipun, kalau dah kena goda dek syaitan, habis jugak. hehe

Paling tak boleh terima sebab dia buat macam tu kat anak dia yang kurang upaya. Mentang2 pompuan tu bisu & pekak, kemain lagi dia mencanak. Budus. Dulu dia pernah beristeri empat, so, ape lagi tak cukup? Kalah ismail kerbau! Ngek.

Aku said...

hehen ustaz pn manusia biase jgk..ade nafsu..jgn salahkan dia..mngkin tuhan nak uji dia..yg pnting kte doa tak tkena pada diri sndiri..kalau yg ada ilmu agama pn tpedaya,apetah lg kite..ye tak?..

Sharinginfoz said...

memang macam2 manusia sekarang ni

HonEyBuNNy said...

dunia sekarang,macam2 masalah kan...dunia akhir zaman..yg boleh di percayai pun dah xboleh percaya...

cik sakdi said...

xfaham la part berdiri kat pasar tu. huhu

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
air balang kenduri kahwin

apa punya ustaz lerrrrr bertopeng manusia tapi syaitan didalamnya

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan