nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, February 24, 2011

ayat2 bile nak mintak clash

SALAM...
tengah aku dok2 tengok fesbuk kawan2 aku tetibe terbace status yang amat sedih. yerla,die dah kapel banyak kali tapi clash jer. yang tak leh blah gurl die ni memang bagi ayat cantek manes lah sempena nak clash tu. sebelom aku bercerite panjang,aku bagitaw awal2 aku tak menyalahkan mane2 pihak. yer. boy or gurl same jer,kalo nak mintak clash macam2 ayat nak wat kan? u all pon kompom penah mengalami mende alah ni. aku pon bukan banyak pengalaman,sekadar pengalaman dari member2 dan peringatan untuk diri sendiri.



kadang2 alasan yang diberikan ade munasabah nye or kadang2 memang susah nak masok dek akal. kalau alasan yang tak masok dek akal ni majoritinye maybe sebab diorang dah ade balak or awek laen ye tak. agak2 korang bengkek/bengang/geram tak bile dengar alasan camni bile pasangan korang nak mintak clash?? :

"awak ni terlalu baik untuk saye,saye tak layak untuk awak" 
"awak cari la orang yang lagi sempurna dari saye"



alasan yang diberi sungguh indah bukan. kerap kali kengkawan aku mengadu ngan aku,pasangan diorang(tak kire laki or pompuan) mesti ade yang bagi alasan macam ni. kawan......come on la, jujur je ngan pasangan korang. bagitau la sebab musabab sebenor kalo korang nak clash tu. jangan biarkan orang yang menyayangi ko seikhlas hati tu makin parah.(siot...aku ke yang tulis ni...cissss)

pade yang menjadi mangse tak kire boy or girl,aku tau korang akan sedih sangat tapi aku harap:
JANGAN 'DOWN' LAME SANGAT!!!
cepat2 kumpol semangat tu balik.aku takmau korang terlalu down sampai wat mende alah yang rare macam bunuh diri,terjun dari tingkat 10,makan kfc 10 bucket tanpe henti,dan yang seangkatan dengan nye.(yang paling bahaye bunuh diri r. ape yang ko dapat? dosa jer kan?.mintak2 kite dijauhkan.

KUKUHKAN EKONOMI DIRI!!!
korang dah tak payah pikir pape pasal die. ko kukuhkan ekonomi ko tu. kerja. sampai ko berjaye dapat ape yang ko impikan. then cari pengganti.

DOA PADA YANG MAHA ESA!!!
ini kiter jangan luper.aku pon same.jangan lupe!!.walaupon aku banyak wat salah,tapi DIA tetap ingat kat kite. ape2 pon masalah,ngadu la kat DIA. mintak tolong kat DIA. insyaallah.hati kite akan tenang.

maap salah silap



21 comments:

ZianaRazali said...

penah merasainya lebih dari sekali..memang ayat buduh jer kalo time clash..nyampah..huhu

Afzainizam said...

║║╔║║╔╗ ║
╠╣╠║║║║ ║
║║╚╚╚╚╝ O
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ye lahhhh ayat cinta manisss diucapppp tapi bila dah clashhhhh ni maki hamun ajerrr yang kluar

Unknown said...

dlu ms buyat nk tgglkn bf buyat..buyat bgtau die yg mak buyat tak hrp die leyh jaga buyat..(sbb ms tu skolah lg)so buyat nk kitoang crik life masing2 bg kukuh dlu..ada jodoh..ade la.mmg mkn btahun jgk dia nk lupekn buyat..tp buyat ckp ini demi kebaikkn.sbb selagi buyat ada dgn die..die sndiri takkan rasa nk cabar diri die utk buat smting yg terbaik utk ms dpn die..die akn leka dgn buyat..lame jgk die tggu n carik buyat..hti buyat keras gk buat2 tanak contact die lg..n last!!skg...dgr cte kwn2 ckp die akn btunang bln 3 ni...frust jgk okk!!hahahaha tp pe leyh buat..huhu pdn muke kan? ^_^

irwanmiswan said...

isk2 sedey plak dengor citer kawan2

Unknown said...

aku dah terima ayat tu gak y dari owg yg aku betul2 ikhlas cinta dan sayang kn die,..biar lah,..aku lepaskn die dengan hati yg perit sebab aku tahu,cinta bukan suatu paksaan,..bila dh tiada lagi cinta dalam hati, apa guna kite kukuhkan perhubungan kita kan? aku x salah kn die,..mungkin itu cara die, dan die berhak untuk membuat apa2 pon keputusan,..aku hormati kuputusan die,.. cuma yg mampu aku beri pada die hanya lah doa agar die sentiasa dalam keadaan sihat sejahtera dan bahagia selalu,.itu je yg mampu aku buat utk die,...maaf lah aku ter'emo dekat blog ko y,..cheers~

irwanmiswan said...

alaaaaa...xmau r camni...semue sedih...alaaaaaaa

No name said...

tak pernah merasia sakit nya itu.. huhuhu.. hope tak kan merasa selamanya...

Raden said...

ish..aku skrg da tanak clash2 lagi dah. aku dah matang (tua sebenarnya)
dan aku dah jumpe org paling best lam dunie. jgn la clash2..adoi..
aku penah je frust menonggeng. parah..peeh tetibe emo. cis-

Asfan Ash said...

xyah tnsen sgt ah kalau clash. byk lg org dlm dunia leh carik haha

kindergartenlibrary said...

Ayat semua tak pernah lagi kena .
tapi , banyak Nelly sudah bagi ayat2 clash ..:-p

HazHand said...

hahahaha..aku dh bce la,lupe lk nk komen...
anyway,klau aku kn,ayat nk clash,aku ckp laa.. mak i islamic.. so die xnak ank die nh kapel2.. mak i yg suruh..hahahahah

Qaseh Dalia said...

owh hampir sama ..tapi entry qaseh tu pengalaman qaseh yg gtau ayat tu kat si dia wawawa jahatnye

cik sakdi said...

xkan nak cakap
" i nak clash dengan u la coz ade pakwe lagi hensem n kaya nak dengan i." so ayat kenelah beralas supaye orang yang kene clash tu xrase diri dia dicampak.. eceh. HAHA

silent said...
This comment has been removed by the author.
silent said...

alamak.oklah.aku comment laen plak...
hmm bagi aku kes2 ini berlaku adalah kerana...........

wa tade idealah.
tapi bagi aku kalau orang serious terus bawak derek(direct) ke parent je....

selagi blum tu maknenye.tak seriuslah.so sekali lagi jangan bermain di tepi laut jika tak nak kena tsunami.comment ni ok tak???
hee:DDD

nhaz hafek said...

huhu sy law nk mntk clash, mmg bg ayt cgitu. sbb sy ni degil+++++kre byk kkurangan la. dye plak baik sgt, slalu mgalah..haha xde pun sbb org k3...tp sumenye ngan dye sorg..smpai skg la still lg hbgn ni wlupun da byk kali sy mntk clash...:) mudah2an dye la org ptme dan trakhir dlm idup sy..

kilur@hayati said...

singgah komen n follow di sini..
..sy suka entri ini..besalah nk clash kn..kenalah pilih ayat yang power demi menyelamatkan diri dari kena penampor si dia..kuikui..tp bg sy la kn yg dh pernah clash..sy ckp je ape yg xkena kat laki tu..ayat kejam pun kejam la..yg penting dia tau n xda nk sebok2 kaco nk tnya sebab musabab sy mintak clash..huuuhh..tapi mmg sakit ati tahap dewa la jugak..but anyway..i am happy now..hahahaha..kalo dah xda jodoh namanya mmg xda jodoh..trylah korang pertahankan hbungan tu..kompem xkan kekal jugak..kumbang bkn seekor..bunga berkuntum2..kuikui..selamat mencari mr n miss.right u all..sooner or later u will definitely find it..wink-wink**

Nyamuk Terbang said...

tajuk entry ayat2
mcm byk jer
haha
satu jer aku nmpk
wahaha

Anonymous said...

suka ayat camtu...at least org yg nk mntk clash 2 tau yg dia nk tgglkn seseorang yg mmg xlayak utk dia..sbb dia xtau menghargai kurniaan yg Allah berikan..

Unknown said...

Huh ye la.. Mmg btol kte org klw ad jodoh x ke mna ken?? :') btw urmm ntah la xtw nx ckp cm na.. Sdeh terharu kecewa mcm2 suma ad .. Hee just aq pegang pda kta2 'klw ad jdoh xke mna' tu jek :') k bye ! As'salam

Unknown said...

Da org xnk wtpe nk paksa2... sbr jelah..

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan