nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, February 19, 2011

kalau tak ikot cakap mak ayah.......

SALAM...
aku amat berbangge kerane ade sorang kawan yang mempunyai bakat dalam bidang nyanyian.suarenye amat digilai oleh gadis2 kampung ditambah lagi dengan mukenye yang poyo maka makin popular lah die di facebook. berbekalkan aset yang dimiliki,beliau yang digelar "orang tua" (mungkin kerane style die bawak moto macam bapak die) dengan hati yang berkobar2 memberitahu mak nye yang die nk g odisyen. mak nye tak bagi plak. mungkin mak nye risau die ride jauh2. tapi die ni agak degil sikit. die gerak gak.....maka akhirnye.........kuarlah status di facebook beliau keh4.....tu la...ko degil...lawan lagi cakap mak ko keh3


 




bile bace status kawan aku kat fesbuk pasal tak ikot cakap mak teringat aku time aku dulu. huhuhuhu. dulu aku ni nakal sikit....ehh...banyak kot huhuhu. susah nak ikot cakap mak keh3. ade 1 mase, mak aku pergi rewang kat umah jiran. aku nak ikot, tapi mak tak  bagi. last2 aku ikot gak. aku bawak basikal. tengah dok kayuh laju2 tetibe eksiden huhu. abes berdarah muke tangan kaki semue huhuhu..adesss...

peristiwa lain ade gak. mase tu tak silap mase aku darjah 4 ke 5 cam tu r. mak aku pergi umah atok. so mak aku suruh aku dok umah je. jage umah. aku ok je la...last2 keboringan melande diri. aku berpakat ngan sepupu aku pergi kolam panas sungai resik yang letaknye dalam 10km dari umah aku. mase tu aku bawak motor modenas jaguh bapak aku punye(sekarang ntah mane moto tu). sampai kat kolam panas aku pulas minyakl moto tu. laaa...saje tunjuk kerek. aku ternampak 1 lap kat area kolam panas tu. ape lagi,aku pulas minyak bagi laju,pastu konon nak wat lap banting depan bebudak beger. last2.......GEDEBUK!!!!...jatuh aku...cissss...segan tol.

bebudak kat beger tu dok gelak2 kn aku jer.bkn nk tolong pon huhuhu....aku dh malu,start motor tros cabot balik umah. smpai umah baru aku sedor yang lutot aku berlobang. siap ad batu lg kat dalam lobang tu huk3.

kesimpulan:
ikot cakap mak bapak (asalkan perkare tu baik)

mintak restu mak bapak

jangan wat aksi kerek depan kedai beger...keh3

2 comments:

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
hahhh hambik ko lutut ko berlubang tu lahhh tak dengar cakap mak ayahhhh kang dah kena Daulatnyerr

irwanmiswan said...

huhu eleh,,mamcam ko xnakal je time kecik2 dulu keh3

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan