nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, October 29, 2011

kucingku sayang, namanya Anjang, kau telah pergi selama-lamanya hari ini....

Assalamualaikum wa rohmatulloh..
pertama sekali, untuk pengetahuan korang, hari ini, 29/10/2011 jam 10:19 pagi, aku menaip kisah kucingku anjang dengan rasa sedih. aku memang berniat nak masukkan kisah dia dalam blog aku hari ni. tapi tak sangka. sangat tak sangka. aku baru dapat panggilan dari ayah aku mengatakan yang...Anjang dah takde. ya tuhan...Anjang dah pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya. tiada kesan kemalangan. mungkin dia mati sakit. badannya elok jer. 


Anjang, ko merupakan kucing buangan orang. kau datang kepada kami. muka kau memang pelik. bermata bulat dan panjang. menjadi kesayangan seluruh ahli keluarga ku. kau tahu aku suka bermain dengan ekor kau. dan kau tak kesah. kau akan menggigit jari-jari ku. walaupun kau dah semakin dewasa, kau tetap ingin bermanja dengan setiap ahli keluarga kami.

Anjang dan motor
aku teringin nak ambil video dan gambar kau Anjang bila kau mengejar motor, dan memanjat atas motor tatkala aku dan adik ku pulang kerja. bila sampai je rumah, kau akan panjat ke tempat duduk belakang, mintak dibawak jalan. kitorang pun bawak kau pusing keliling rumah dan kau pulak berdiri gagah di tempat duduk belakang.....sekarang, kau tiada...


anjang dan kereta 
teringat aku, malam tu, aku baru je parking kereta kat garaj. lepas je aku parking, kau terus memanjat kat cermin kereta depan, terkejut aku. manja nya kau Anjang. kadang-kadang, bila adik aku balik membawa kereta, kau pun buat perkara yang sama. bila adik aku bukak je tingkap kereta, kau terus masuk ke dalam kereta.

Anjang dan dapur
Anjang, kau sangat nakal. walaupun tak bagi kau masuk ke dalam rumah, kau tetap berlari masuk. kau masuk bukan nak senyap. kau bising je. entah ape yang kau panggil. masa mak aku buat kerja kat dapur, kau akan gigit kaki mak aku. sampai geram mak aku dibuatnya. nakalnye kamu anjang.

sungguh banyak kenangan bersama kau Anjang. walaupun kau kucing biasa, pada kami, kau memang luar biasa. hati kami terhibur dengan keletah kau. kini, sapa nak panjat naik atas motor. sape yang nak gesel2 menggigit kaki kami. Anjang.....kami sedih...sedih sangat....aku....tengah menaip kisah kau dengan genangan air mata. tapi...aku tahan...aku harap kita di ketemukan di alam sana. semoga Allah merahmati mu Anjang. ya Allah, aku mohon, kau kurniakan lah kami sekeluarga, kucing seperti Anjang........

aku nak balik ke rumah sekejap, aku tak tahan Anjang.. aku ingin menangis......semahu-mahunya....aku akan menyambung kisah kau......selepas aku puas menangis......biarlah ape orang nak kata....aku betul-betul sedih kehilangan kucing yang aku sayang.......aku tak sanggup menaip pasal kau Anjang..........

13 comments:

Yun said...

sian anjang :(

akuwanitaislam said...

assalamualaikum...........irwan..sayabaca kisah ni dgn genangan airmata...sbb saya fhm apa yg awak rasa...saya ada bnyk kucing kt umh n bila salah seekor pergi menemui Ilahi...sy lah manusia yg paling sedih dimuka bumi...Anjang akn tenang disana tp sy tau awak x kn tenang di bumi ni sbb mengenang knangan bsma anjang...takpalah Allah syg dia lg...redhalah pemergiannya even mmg payah....tbhkn hati ya...

Munna said...

sedihnyeeeeee..... =(

Terbang Bersamaku said...

sedihnya..(T___T)
sy tak dpt bayangkn kalau kucing sy tue tiada..pasti akn lalui situasi mcm nie jugak..
awk cari lah kucing pengganti..

azrijohan said...

sedihnya

Raden said...

kau buat aku sedih jugak. cis

Azza Rynna said...

janganlah camtuh...kucing saya mati dalam keadaan yg lagi menyayat hati

McCat said...

Takziah....semoga awk tabah menghadapinya. bila dah anggap kucing sebahagian dari keluarga kita. pemergian dia mmg menduka citakan

pwincess Lov3y dOv3y said...

semoge arwah ditempatkan dengan kucing2 yang beriman..takziah...

Maya said...

salam... harap awak tabah ek. sy faham perasaan awak.. semoga awak tabah.. takziah ;(

CintaZulaikha said...

dah sampai ajal anjang...sabor yer..

Aqmil Lambung said...

touching bro... walaupun ayat yang kau tulis biasa-biasa je tapi melekat dalam jiwa.. aku rasa tulisan kau ni memang ikhlas... walaupun pendek tapi boleh bayang apa yang kau ceritakan tu.




Blog Bukan Sekadar Tulisan | by Aqmil Lambung

Mohd Nasharudeen said...

cute nye!!!

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan