nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, October 7, 2011

monyet berhati mulia membantu orang buta

assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh
selalu bila kita dengar orang buat salah, berlaku kejam, bunuh sesama sendiri, kita akan cakap, 

"terok betul orang ni, ni la namanya syaitan bertopengkan manusia"

"eh salah tu, ni namanya binatang bertopengkan manusia. binatang kan takde akal, haaa, macam ni lah jadinya."

kalau betul la dialog di atas, cuba korang tengok gambar di bawah. teringat aku kisah seorang mak yang tergamak mencampak anaknya dati tingkat dua. haih...........tengok gambar di bawah, binatang pon berhati baik........masih lagi nak cakap yang manusia ni kejam macam binatang........siapa yang kejam? siapa yang tiada akal? same2 la fikir....

Dua orang buta mahu minum air di kuil RagiGudda, Bangalore. Apabila mereka tidak dapat mengendalikan paip, monyet membuka paip untuk mereka, membenarkan mereka untuk minum air, minum sedikit air sendiri dan kemudian menutup paip sebelum meninggalkan tempat kejadian- sumber

2 comments:

akuwanitaislam said...

terharu tgk gambar ni....binatang tahu juga nk berkhidmat kpd org lain....that's y i love animal so much

Lea Isnawi said...

kisah betul ke neh?
wahhh..pandai jugak eh monyet neh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan