nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, November 4, 2011

makan-makan: mee racun Batu Pahat menyengat!!!

assalamualaikum..
agak lama aku tak mengupdate blog aku ni. nak buat macamane diri ini agak sibuk dengan tugas yang lebih penting, mencari sesuap nasi untuk keluarga hehe. beberapa hari yang lepas, iaitu bulan lepas, setelah pergi ke bank (untuk membayar hutang), aku dan kengkawan aku, Hib Gemok, Bol sengal, telah berkesempatan untuk merasa mee racun Batu Pahat yang orang dok kecoh satu Malaysia. orang cakap kalau datang Batu Pahat tak pekena mee racun memang tak sah. (cisss, aku dah berapa kali pergi batu pahat, tak penah nye try makan mee racun ni, ni baru nak rasa) maka malam tu lepas pergi bank, kitorang pun mencari la port mee racun. (mohon maaf kepada cikgu Hakim dan Aizudin Batman sebab tak ajak korang :-P).

korang nak ke pelan pergi tempat mee racun tu? haaaaa meh sini aku bagi, oleh kerana aku tengah rajin nak buat pelan ni, aku buatkan untuk korang yer...



Haaaaaa.... korang paham tak pelan yang aku buat ni? tak paham? grrrrrr buat-buatlah paham, penat aku buat, keh3. dekat warong ni ade dua mee racun, satu mee racun biasa, dan satu lagi mee racun tulang. hehe. nak tau tulang ape??? tulang gearbox laaa...perghhh memang feveret gua. hehe. selalunya port aku makan sup gearbox ni kat Sitam Sup BP, sup gearbox 1Malaysia Parit Sulong , dengan warong Ijan Sungai Balang. 

mee racun tulang: dah makan separuh baru aku teringat nak amek gambor untuk korang hehe. maaf

pendapat aku? hurm, orang kata mee racun ni pedas, tapi jujur aku cakap, kat warung ni, mee racunnya kurang pedas, mungkin aku ni kuat makan pedas kot, takpun disebabkan dah malam, mungkin diorang dah penat. ape2 pun aku dan geng2 berpuas hati dengan hidangan ni. kalau korang ade singgah ke Batu Pahat, datanglah yer. eh lupa pulak. warong ni bukak dari petang ke malam yer. jangan risau, aku tak dapat apa-apa bayaran pun bila promote ni. cuma nak korang rasa makanan yang aku dah makan. hehe. enjoy your meal guys! ceh, nak berspeaking pulak.

pssstttttt, dalam menjamu selera tu, jangan lupa yang kurang berada, hulur-hulurkan bantuan untuk mereka ye....

4 comments:

Munnafendy said...

jauh nye kt batu pahat nun

ketawariang said...

huhu ade lg 1 tmpt...kick pny...dkt tmn sri jaya....

CintaZulaikha said...

pernah tgk kedai makan nih dari luar ja, tp tak pnh masuk..huhu

Anonymous said...

nak lebih sedap lagi, tambah otak-otak (5 utk RM3) dan
gaul bersama
mee, terangkatttt!

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan