nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, November 16, 2011

Lambat bertindak, baru nak berkalau-kalau...

SALAM...
selamat petang kepada kengkawan semua. agak lama aku tak mengupdate. mintak maaf. terima atas kesudian anda yang masih berkunjung ke blog aku ni. kalau korang semua perasan, kalau perasan lah kan. harga emas dahu dan sekarang berapa? 

OK, tak payah jawab, aku akan ceritakan pengalaman aku. pada pertengahan tahun 2011, dalam bulan Mei atau Jun kalau tak silap. aku dan member aku, Hib, pergi ke Wetex Parade, Muar untuk survey harga barang kemas. entah kenapa masa tu terdetik nak tengok harga emas, mungkin masa tu tengah takde keje kot huhu. kitorang pon masuk ke sebuah kedai emas dan bertanyakan mengenai harga. masa tu hargenya kalau tak sila dalam lingkungan RM155 se gram. bila aku dan Hib dengar jer harge tu, kitorang terus terdiam. OK. mahal lah harga ni. tunggu harganya turun lah. tunggu punya tunggu, korang nak tahu berapa harga emas sekarang? tengok gambar di bawah yang aku ambil daripada web Federal of Goldsmiths and Jewellers Associations of Malaysia (FGJAM).


dah tengok? betapa menyesalnya kami berdua di masa sekarang. kalau lah masa dapat diundurkan kembali ke belakang kan? haaaa tengok, masa sekarang lah nak berkalau-kalau. sepatutnya bila dah tahu emas akan naik tiap-tiap tahun, bila ada duit jer, terus beli. APA? nak pinjam bank untuk beli emas, kemudian pajak emas tu? ooooppppppssss, sebelum buat apa2. apalah kiranya kita sama-sama baca dahulu kisah di bawah ini untuk mengelakkan diri dari ditipu oleh mereka yang mengambil kesempatan di atas kenaikan harga emas ini.

kisah benar mereka yang telah ditipu kerana emas

SEPANJANG tahun ini kita dihangatkan dengan kenaikan harga emas di pasaran global sehingga mencecah lebih daripada RM200 segram bagi emas tulen 24k.
Maka, bagi mereka yang sejak sekian lama ada menyimpan emas, pasti hari ini akan tersenyum lebar disebabkan kenaikan mendadak harga emas membolehkan mereka mengaut keuntungan berlipat kali ganda.

Bagi yang tidak pernah menyimpan emas, pasti akan terfikir sekarang untuk mula menyimpan emas kerana dapat melihat kecenderungan kenaikan harga emas di pasaran yang memungkinkan mendapat keuntungan dengan kenaikan harga emas.
Di sebalik keghairahan kita untuk membeli emas, pasti akan ada pihak yang akan mengambil kesempatan untuk mengaut keuntungan yang lebih di sebalik kesusahan orang lain. baca sambungannya di sini

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan