nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, November 16, 2011

adik aku dapat RM100, aku nak jugak...

SALAM...
semalam tengah aku kerja, mak aku suruh aku pergi ke sekolah adik aku. aku tanyalah kenapa? rupa-rupanya kerajaan dah memperuntukkan setiap pelajar sekolah rendah akan mendapat elaun sebanyak RM100. alhamdulillah...syukur. walaupun ada yang memandang RM100 untuk setiap pelajar ni macam sedikit, pada aku, RM100 tu cukup besar nilainya. yuran sekolah tahun hadapan tak silap dalam 130 lebih. jadi kita dapat jimatkan sebanyak RM100 duit kita kan? cuba kalau keluarga tu ada 7 orang anak di sekolah rendah? RM700 dapat dijimatkan. terima kasih kepada pihak kerajaan atas elaun yang diberikan.

eh sedare, aku bukan nak berpolitik, ucap terima kasih pada kerajaan pon kira politik ka? kalau kau tolong orang kemudian orang tu terus blah tanpe ucap terime kaseh, lu tak rase pape ke?

 duit ni dia cakap nak masuk tabung, yuran sekolah biar abangnya yang bayar. adeh. abang sape lagi, aku sorang la abang dia. hampeh tol. terkena aku. takpelah, biar budak gemok ni belajar simpan duit ye





6 comments:

nabila said...

untung nye jadi budak sekolah skrg nie.. dpaat elaun lagi..

Rozuan Ismail said...

seronok dapat duit

Memori Kekasih said...

y...comel nyeee adik awk....:)

LaLa said...

jadi budak sekolah balik la camni,hahaha

Cik Ecah said...

g sekolah balik...hahahaa ;p

Cik Penulis said...

Wah. sehat btol adik abang wan eh? hehe comel2.

Ha'a. untung budak2 sekarang. ringan sket beban ibu bapa. zaman skarang smua pkai duit. harap2 bantuan ini berterusan.

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan