nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, November 21, 2011

keputusan Malaysia vs Indonesia |SEA game Indonesia 2011

SALAM...

SEPARUH MASA PERTAMA menunjukkan mata seri 1 sama di kedua-dua belah pihak. 3 minit pertama Indonesia mendapat mata pertama hasil sepakan 'corner'. aku dan adik-adik aku dok jerit-jerit sebab kitorang tengok Indonesia banyak menyerang. geram. Malaysia susah nak sampai ke petak penalti pihak lawan. 
sumber gambar: zikri husaini

aku pon pergilah mandi sebab tak tahan badan dah berbau sebab baru balik kerja. sambil mandi, aku nyanyikan lagu Harimau Malaysia heeheh. shhhh mane boleh mandi sambil nyanyi keh4. setelah selesai apa yang patut, aku pun bentang sejadah. belom sempat angkat takbir, adik aku si D ketok pintu menjerit,"abang Y, Malaysia menang!!". huuhu bukan menang la, Malaysia dapat menjaringkan gol. hasil tandukan mantap pemain muda kita, kita telah dapat menyamakan mata. tapi yang takleh blah, dah nak habis separuh masa pertama, Indonesia sempat mengintai peluang yang ada untuk menjaringkan gol. fuhhh bahaye betol. OK separuh  masa pertama dah tamat. aku nak solat.

SEPARUH MASA KEDUA, aku tengok Malaysia hampir untuk mendapatkan gol. tetapi mungkin nasib tidak menyebelahi kita. aku tak tahu nak ulas apa setakat ini, hati tengah berdebar menanti Harimau Muda menjaringkan gol. aku puji bahagian pertahanan dan penjaga gol kita kerana tidak memberi peluang kepada Indonesia untuk menjaringkan gol kedua. SEPARUH MASA KEDUA TELAH TAMAT dan mata terikat satu sama.

minit ke 93 membuat aku cuak kerana Indonesia berjaya menjaringkan gol, nasib baik...offside. fuhhh lega. 

MASA TAMBAHAN masih lagi satu sama. memang cukop sengit. berderau darah aku, tiap kali Indonesia berada di petak kita. aku respek dengan kapten dan seluruh team harimau muda kita kerana bersungguh-sungguh mempertahankan gawang gol kita.

SEPAKAN PENALTI..................paling mendebarkan tatkala kapten kita, Badrul nak menyepak........dan GOLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TAHNIAH HARIMAU MALAYSIA!!!!!


SOKONGLAH SECARA BERKHEMAH, TIDAK PERLU MENCARUT ENTAH APE2...

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan