nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, November 30, 2011

makan-makan: sarapan double special - keladi dan ubi goreng

SALAM...
selamat pagi kengkawan semua. dah sarapan? belom? pegi la sarapan ye. pada mereka yang duduk di bandar, aku paham, jalan memang sesak dan kadangkala perlu keluar seawal pagi dan tak sempat nak sarapan. ape lagi, bekal roti dan air kosong je la kan? yang ade kesempatan, terus ke drive thru mekdi mahupon kepsi kan? hehe. bagi aku yang bekerja di kampung dan duduk dengan mak ayah, bangun2 je dah ade sarapan. tapi kekadang tak sempat gak nak makan. bekal ke tempat kerja je la huhu.

untuk pengetahuan kawan2, makanan yang aku makan ni takde la special mane. tapi pada aku, ini lah makanan special aku yang tak dapat ditandingi oleh burger daging/ayam special yang di jual di tepi jalan mahupon dalam kepsi dan mekdi yang akan dikenakan cukai sebelom kita dapat menjamah. jemput sarapan kengkawan...bismillah

gambar: keladi goreng, ubi goreng dan sambal kicap from my mom. terime kaseh mak

PSSSTTT...ape pon yang kita makan, bersyukurlah.. ade insan lain yang kurang bernaseb baik, makan sisa-sisa makanan yang dibuang orang. SYUKUR

3 comments:

Lea Isnawi said...

sedapnya cicah dgn sambal kicap.

CintaZulaikha said...

sedap tuh..nyum2

Sya_Merpati Putih 88 said...

sedapnya..dah lama tak makan keladi nie..rasa lapar balik...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan