nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, January 3, 2010

nak simpan ke taknak??


salam to all frenzzz....kali ni terdetik plak aku nak cerite pasal menyimpan. aku penah bukak cerite ni dulu...kalau tak silap...pasal menabung. ade orang yang memang taknak menabung langsung.

orang2 tua selalu pesan, sediakan payong sebelom ujan..

kite ni manusia biase...same la ngan aku...so maybe kite ade banyak keinginan...tapi kite kena ingat, kite lah tuan pada diri kite so kite la yang berhak menentukan segalenye..ade orang yang mase senangnye memang takmau beringat...itu yang salah...mase senang ni lah kite kena manfaatkan nikmatNYA.

Ade yang simpan duit kat akaun biase, ade yang simpan kat asb, ade yang buat pinjaman asb....semua ni terpulang..yang penting biar susah sekarang ...mase depan nanti kite takdelah terbeban sangat.

aku bukak tajuk ni balik sebab ramai antara kite yang suke beli baju n barang branded walaupon duit gaji hanye cukup2 makan. memanglah bergaye tu penting tapi kene la beringat, biar sempoi tapi smart..

maaplah kalau ade yang terase ke ape ke. saje nak berkongsi cerite...kalau nak kate ni nasehat, aku bukanye belajar tinggi mane....ni kire peringatan untuk diri aku jugaklah...

maapkan salah silap

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan