nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, December 11, 2012

makan-makan: burger bakor muor mantap!!!


SALAM kengkawan....
Memang dah tahap gaban malasnye gua menulis blog ni. Gua pon tak tau kenape gua makin malas menulis blog. Dulu bukan main semangat dok update. Mungkin sebab tak ramai yang berkunjung ke blog gua menyebabkan adrenalin gua untuk menghupdate blog terus menurun. ahhhh....

Disebabkan kerja gua yang penuh dengan kepeningan, ubat yang mujarab untuk gua adelah dengan makan. Gua nak makan makanan yang lain pulak. Baru-baru ini kita telah dikejutkan dengan fenomena baru, bukan fenomena hari kiamat mayan yang gua maksudkan. Tapi fenomena burger bakar. Bukan Encik Bakar pengurus bank tu yang buat, tapi memang burger ni dibakar. Gua cari punye cari maka terjumpalah gua dengan Burger Bakar Muor sebelah Caltex Jalan Hashim. kalau tak tau gak, boleh tengok peta kat bawah ni. kalau nak tau tempat lain, korang boleh tengok peta lokasi diorang kat sini. 

gambar: peta lokasi Muor Burger Bakar. sumber

Gua punyelah teruje dengan
menu dia. ada burger bakar biasa. ada burger bakar double. triple pon ada. perghhh...daging dia sebijik punyelah tebal. Air liur gua hampir mengalir keluar tapi gua tahankan je. korang pilih la saiz yang korang kehendaki. saiz poket pon jangan dilupe hehe. pada gua harga nye memang berbaloi dengan rasa dan kekenyangan yang gua dapat. gua akan memilih burger bakor ni dari pak cik mekdi. eh, korang masih boikot atau dah masok drive thru mekdi tu? kalau korang penggemar mekdi, ape kate rase burger bakor ni....:-)


gua promote bagai nak rak ni pon bukan gua dapat percent. ingat cerita P. Ramlee ka....dua puloh lima percent!!! hehe. ape-ape pon...moge kita semua diberikan kesihatan berpanjangan. gua kalau boleh nak rasa makanan sedap dan rare yang gua belom rase lagi sebelom gua pergi dari dunia yang indah ini. cisss...awat ending gua sedih ni hehe.


mase ni gua cube rasa Muor Couple Beef dan Cik Pija pulak meng'order' Muor Solo Beef. Takut gemuk katenye. hehe. dan esoknye lepas makan dengan Cik Pija, gua pergi lagi dengan bebudak yang tolong gua kat kebun cili. malam ni gua makan Muor Royal Beef..pergh. mau pecah perot gua. Full tank. naseb baik mase siang nya gua tak makan pape, kalau siangnye gua dah makan, memang tak abes la burger bakar 3 keping malam tu huhu. Aikk?? inikah diet yang sehat? hehe. patotlah gua makin kembung.


Akhir kata, maaf andai tersilap kata, mintak teguran. dan...selamat mencuba Muor Burger Bakar.

3 comments:

Nadia Johari said...

mmg sedp burger bakar ni.mn2 ade sekrg..nyum2..mengenygkn..

Yana@Nana said...

sedAP tak.. klu sdap nk p rasa jugk ....

Unknown said...

Untuk maklumat lanjut boley search fb Muor Burger Bakar ... tq admin ...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan