nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, March 9, 2013

5 senaman khas untuk wanita

Semalam masa aku cek nuffnang aku. dah lame tak cek, saje nak nengok. sekali aku tengok keyword nuffnang, ade yang mencari keyword senaman untuk wanita. Setahu aku dalam blog aku ni takde pulak cerita pasal senaman untuk wanita. Ntah macamane boleh sesat huhu. Ape-ape pon hari ni aku akan berkongsi 5 cara senaman untuk wanita yang aku ambil dari blog terkenal kevinzahri.com. Kalau korang nak tahu lebih lanjut mengenai penjagaan makanan dan diet, boleh la ke blog beliau. Untuk pengetahuan korang, aku pon dah amalkan sedikit nasihat dari beliau. Sekarang aku tengah amalkan makan sekali segenggam nasi. dan alhamdulillah, bila dah terbiasa makan segenggam nasi setiap kali makan, aku dah tak pandai nak makan 1 pinggan nasi penuh macam dulu. Rasa nak muntah huhu.

Kali ni aku nak petik sikit tips senaman dari blog kevinzahri.com

5 senaman untuk besarkan payudara. 

Ya, korang tak payah nak suntik ape2 dekat aset berharga korang tu. cukuplah dengan senaman. Kalau suntik-suntik dengan bedah-bedah ni kan ke dah jadi tak original. Jadi kalau teringin nak besarkan, boleh ikut senaman yang disyorkan oleh kevinzahri.com ni key. :-)

Tapi ingat:

  • Senaman ini membantu bentuk otot di pada tapak payudara anda, iaitu otot pektoral.
  • Saiz tidaklah membesar sampai ala-ala Pamela Anderson.
  • Pembentukan otot pectoral juga bantu menegangkan payudara dan dengan itu memberi ilusi payudara yang lebih besar.

1. Chest Press

Ini adalah latihan paling asas untuk otot dada (pectorals). Ia boleh dilakukan dengan barbells, dumbbell dan juga mesin-mesin di gym anda.
Genggam dua dumbbell dan baring pada bench. Bermula dengan mengangkat kedua-dua dumbbell ke atas bahagian pertengahan dada anda. Dengan siku menghala keluar, turunkan dumbbell ke bawah dengan perlahan sehingga ia hampir menyentuh bahagian pertengahan dada anda. Lakukan 3 set dengan 8-12 ulangan untuk setiap set.
baca selanjutnya di sini
korang jangan bersenam sampai jadi camni plak. seksa aku tengok hehe. sumber gambar

3 comments:

Nadia Johari said...

amboi hang..pe pun bgusla tips ni

Anonymous said...

Nakjugak la ikot ley besa kan payu darA. . Hehe

CintaZulaikha said...

dah berzaman rasanya tak bersenam..erkkkk

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan