nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, June 29, 2013

Johor Darul Takzim vs Kelantan 2013

Selamat pagi diucapkan kepada kengkawan semua. memandangkan dah lama aku tak update blog, pagi ni aku nak cerita sedikit mengenai perlawanan malam ini, pasukan JDT melawan pasukan Kelantan. Aku bukanlah peminat fanatik bola sepak, main bola sepak pun aku tak berape nak pandai, tetapi apa yang aku nak cerita hari ni, mengenai penyokong kedua-dua pasukan. 

Aku takmau cerita panjang lebar. Aku cuma harapkan peminat fanatik sesebuah pasukan ni, jangan mencemuh atau memaki pasukan lain. Apa yang kita dapat bila kita mengutuk, melontarkan fitnah yang bukan-bukan? Sokonglah pasukan masing-masing secara sihat. Jangan terlalu mengikut emosi dan perasaan. Cukuplah kerana politik, ada sesetengah persaudaraan terputus. Janganlah kerana bola sepak ni, persaudaraan terputus juga.

Pada yang ke stadium, jaga tingkah laku. Ada anak gadis di situ. Jangan ambil kesempatan pula. Pada si gadis, jaga diri baik-baik. Duduk sebelah keluarga. 

Tak kira siapa menang malam ni, jagalah persaudaraan sesama kita. 

Luaskan Kuasamu Johor


No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan