nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, June 10, 2010

dalam senyum ade sedih....


salam pade kengkawan...
fuhhhh...dah lame sgt dh aku tak jengah blog ak nih...huhu...nk wat cmne....ak wat blog ni pon juz sesaje bknye nk cr ptu kn?endapatan...huhu...ade org wat blog sbb tu la sumber pendapatan...anyway....setiap org lelainnnn

kali ni aku nk citer pasal orang yg suke memfitnah & mengate bebukan. memang kite tak suke. tp kite sedar tak, kekadang kite sendiri pon ade mengate,ade bercerite hal org laen. mesti kiter tak sedar kn? kite tak suke org laen mengate,mengutuk kite, tp kite pon buat gak...haaaa...camne la tu kn?aku pon same....kekadang ak terkutuk,termengate.....so pasni kite cube elakkan coz ditakuti akan menutup periuk nasi org yg tak bersalah.....

pada yg dikutuk,dicerca,difitnah, dun wori. sabar je k. aku ckp ni bkn ak tak penah kene. sebab aku penah kene la aku ckp. percayelah....makin rmai yg kutok..makin ramai yg benci...makin rezeki kite bertambah. lagi2 dalam bisnes. sampai ade customer yg lari. tp alhamdulillah.....sorang lari...3 org customer bru dtg.....kn untung namenye tu..:-)

ak xmau berleter banyak2 kang ade yg bosan. yg penting anggap kutukan & fitnah tu gule...bapak aku selalu pesan...kite kene mara pon senyum je k.....pahit pon kite telan...lade pon kite ckp manes :-)

maap salah silap
salam

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan