nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, May 8, 2010

selamat hari mak..selamat hari ayah....:-)


salam to all my frenz...ughhh its a long time i not conteng2 dis blog (weh..kalo ko tak reti bahase omputih,toksah le ckp bebukan...haiyaaaa) huhuhu suke hati aku r..blog aku...ngeh2..anyway pekabo u all sekelian??moge sehat2 hendaknye sambil makan jempot2 ikan bilis hehe(ape ko merepek lg ni ngekk!!)...huhu

di kesempatan ni aku nk ucapkan selamat hari ibu dan selamat hari bapa kepade semua mak & ayah di seluruh dunie. taniah gak kat kawan aku yg bakal dpt anak pertame nye(pergh jeles ak...padahal ak ngan die sebaye tp die dh dpt anak huh!!).

mak...ayah....

susah ak nk ckp...banyak sgt pengorbanan diorng kat aku. yg plg aku tak lupe. mak memberitahu aku yg dulu, kami ni susah. zaman aku kecik, family aku plg ssh, dah le aku ni kuat minum susu. mase aku baby, aku terkena penyakit yg leh membawe maut. ayah aku mase tu bawak lori dapat rase sumthing happen. naseb baek la ayah aku balik rumah time tu n trus bawak aku g hospital. mak aku sanggup jage aku....tak mandi...tak makan.....dah le mase tu keluarge aku susah. terime kaseh mak...ayah....kalau tak....saye dah takde kat dunia ni.

sebabkan kejadian tu lah aku nekad. aku ikot je ckp mak ayah...biar org kate aku ni anak mak lah...anak ayah lah...mmg la aku anak diorng huhuhu....

mase aku kecik dulu nakalnye...kate mak...aku ciap ludah kt muke org...uishhh mcm tak caye je kn...haishhh....aku pon maseh ingt... mase kecik, ayah rotan aku gune ranting pokok bunge kertas yg byk duri tu huhuhuhuhu....saketnye cam ape la agaknye....huhuk....patotla beso skit punggong aku ni ....(opppssss...xde kaitan huhuhu)

mase tadika lg besh.....ayah aku tak sempat nk antar gi tadika..mase tu mmg takde kenderaan...kami susah sgt mase tu...ayah bg idea...ayah ajar aku care berdikari..die suruh aku bawak basikal pegi sekolah....tp die pakaikan aku helmet...mase tu basikal racing capok gile...tp bdn aku beso...tu yg leh bawak.....aku la budak first g tadika naek basikal...org len mak ayah nye antor...smpai sekolah cekgu tanye..nape nek basikal...ciap pakai helmet motor...aku ckp la....."ayah cakap keselamatan jalanraye cekgu" hahahha...adoi3....huhu....mase kecik nakal aku ni...ye r...mase tu basikal rosak....last2 aku geram...aku campak basikal kt depan umah...aku pegi sekolah jln kaki....dalam 2 or 3 kilometer gak tu...huhuhu..ade gak la org yg berenti nak tumpangkn, tp ak takmau...segan huhuhuhuhu.....

oleh kerane kemiskinan family aku time tu....smpai ade org dtg umah menuntut hutang rm90 dr ayah aku...hurmm...nk wt cmne la kan.....pastu yg paling besh...time ujan....org ujan kat luar...tp umah aku ni special skit...luar ujan, dalam umah pon ujan...hahaha...aku ngan mak aku berlari2 tadah besen..mangkok nk tadah air kat tempat yg bocor...adoi2......sampai terjatoh2...hik3....

adoiii....kalo nk cerite..panjang sgt...ape2 pon kite patot berterime kaseh kat mak ayah kite & jangan la kite melawan diorng...banyak2 kanlah berdoa untok diorng ye.....tak rugi kite berkorban utk mak ayah...percayelah....ade hikmahnye....




Maksudnya : Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.
sumber doa :http://www.hjzailani.net/



maap salah silap
salam

4 comments:

Afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Uhhhh aku tersentap lah pilu rasanya baca entry ko ni.. gila nakal ko ni beb masa kecik ko... yup selamat hari ayah gak.. besarnya pengorbanan family ko ye.. patutlah ko cukup menghormati orang tua.. sekarang baru aku faham situasi sebenarnya..

ko mengingatkan aku zaman usia nak naik jadi remaja aku.. aku dah banyak menyakiti hati orang tua rupanya.. kalaulah masa itu boleh diputar semula.. aku akan betulkan kesilapan tersebut..

Sape lah tak sayang anak.. dan anak mana tk sayang mak bapak..

Selamat hari Ibu bapa... yup haari ibu dan hari bapa...

Afzainizam said...

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

ummmmm.... aku amat respect kat ko lah bro.... moga ko dapat barakah dari restu ibu bapa... murah rezeki ko dan berjaya kelak....

aku percaya ko memang anak yang baik walaupun nampak ko brutal... warrgghhhh... nampak nakal lah...

aku nampak gelagat ko kat autoshow tempoh hari kira ko ni agak ting tong gak ye....

beb.... biar kita susah-susah pun tak ape janji ibu bapa aku senang hati.... jangankan ade orang nak kata maki makk bapak aku aku cukup pantang jangan sebut... nahas aku kerjakan orang tu... ha..ha... aku teringat peristiwa lama ...aku belasah budak pasal maki hamun mak bapak aku puas aku kerjakan dia... pastu aku kena belasah plak ngan ayah aku teruk kena bantai... coz pukul anak orang, bapak orang tu report kat ayah aku...

respect sama lu bro.... biar aku susah janji hati orang tua senang...

Cromirama Elcy said...

betul bro... gua pun telah banyak menyusahkan dan malukan mak bapak... racing la... gaduh la... masuk lokap kejap la...
Tapi mak bapak gua masih sayangkan gua..
Kasih sayang mereka abadi,sejati...

Sementara mak bapak gua hidup ni, gua nak kasi diorang makan best2...
bawak jalan2..

hargailah ibubapa sementara mereka masih ada... - Rocker

http://cicaktonjeng.blogspot.com

Afzainizam said...

Keluk kemudi tidak dilupa,
Baru seimbang pelayaran kita;
Para Guru amat berjasa,
Bakti Guru disanjung mulia.
~~~@@@~~~
Selamat Menyambut Hari Guru
”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan