nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, April 11, 2012

lupekan Ombak Rindu, Ombak Tsunami bakal tiba

SALAM...
petang tadi lepas gua balik kerja, gua dengan sepenuh kerajinan yang ada, ajak adik gua berjoging keliling rumah. ya! joging keliling rumah je. nak beli alat senam mahal2 malas, takde tempat nak letak. baik duit tu gua beli emas keh3. 

lepas setengah jam gua joging, gua pergi warong mat jegup, saje jumpe member, borak2. tengah borak2 diorang saling berpesan, malam ni jangan buat maksiat. tsunami nak datang. gua punyelah terkejut. rupe2 nye amaran tsunami dah keluar. gua ni tak tau pape. terime kasih keng kawan semua.

gua harap kampung, pekan, bandar dan negeri tempat gua tinggal ni dijauhkan dari bencana yang amat dahsyat. gua masih lemah, belom cukup amalan kebaikan yang gua buat. pada yang dok fanatik berparti, tinggalkan seketika. tak kira siapa kita, UMNO, PAS, PKR, MIC, MCA, DAP, BEBAS, dan sewaktu denganya, kita takkan dapat lari bila yang maha kuasa dah menetapkan sesuatu itu akan berlaku. 

gua tetibe teringat filem 2012, ya tuhan....gua betul2 takot......ampunkan dosa2 ku dan seluruh umat manusia di muka bumi ini. kami sentiasa leka dengan perintahmu...gua kadang pelik dengan diri gua, mase senang, kerap lupe DIA, mase susahlah baru beriye berdoa mintak selamat.....

berikut adalah status facebook  Peminat Setia Ustaz Azhar Idrus & Zizan Raja Lawak

"Jangkaan Masa Tsunami 
Bersedia atas ujian Allah seterusnya, SEKIRANYA tsunami dijangka tiba, ia akan melanda georgetown pada jam 9.11pm dan port dickson 2.10am.. Sekiranya berlaku, jauhkan diri dari pantai.. pergi ke tempat kawasan tinggi dan.... jangan lupa delete semua gambar2 xtutup aurat di facebook tak kira lelaki mahupun perempuan!wallahua'lam..."

2 comments:

Awie Omar said...

Assalamualaikum Irwan. Apa khabar?
Nak jemput baca entri "Next Top Blogger 1 - Episod 16 (FINAL)".
http://awieomar.blogspot.com/2012/04/next-top-blogger-1-episod-16.html
Terima kasih kerana menjadi sebahagian daripada kami :)

Awie Omar said...

Assalamualaikum Irwan. Apa khabar?
Nak jemput baca entri "Next Top Blogger 1 - Episod 16 (FINAL)".
http://awieomar.blogspot.com/2012/04/next-top-blogger-1-episod-16.html
Terima kasih kerana menjadi sebahagian daripada kami :)

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan