nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, August 28, 2012

indahnya bahasamu wahai gadis cantik

SALAM...
selamat pagi kengkawan semua. apa khabar kalian? sihat kah? gua kurang sihat. dah 3 hari macam ni, sakit tekak, selesema, macam nak demam pun ada. mungkin sekarang musim sakit tekak sebab ramai sedare mara ku yang menimpa sakit yang sama. redha je lah. orang kata penyakit ni akan menggugurkan dosa-dosa kecil kita. gua pun tak pasti. tolong carikan kebenaranya. tapi kebanyakan kita terutamanya gua pasti akan mengadu kat tuhan ataupun ingat tuhan bila saja ditimpa sakit mahupun malapetaka. bila senang, sukar pula kita nak ungkapkan ucapan 'alhamdulillah' kan? itu lah gua, manusia yang alpa.

panjang pulak mukaddimah entry gua hari ni. bosan pulak korang nanti. 

hari itu, gua mencari barang-barang untuk majlis rumah terbuka gua. sedang gua berjalan kaki mencari barang, gua ternampak dua orang gadis di hadapan gua. memang cantik. bertudung. putih gebu orangnya. walaupun dari belakang, gua dah tau gadis-gadis itu cantik (jangan tipu). gua memang malas nak mengurat ni. tak tau kenape. gua bukan gay pun. tapi gua tak berape minat nak kacau2. gua segan dengan perempuan sebenarnya. gua terdengar la sedikit perbualan mereka berdua. tiba-tiba,

"sial la kau, aku cakap betul-betul ko main-main plak, bodoh la ko ni.". "hak alah, rileks la, aku memain je sial, jangan la amek hati, kang aku report kat balak ko baru tau. hehe"

gua terkedu. 

budak dua orang tu buat muka tak bersalah. cakap bukan main kuat. membuatkan orang sekeliling memandang dengan wajah yang pelik bercampur terkejut. andaikata gua menegur mungkin diorang akan berkata begini:

"kitorang nak jadi diri sendiri, salah ke? dah memang style kitorang macamni, mak bapak pon tak kesah"

kawan baik gua bagitau gua yang dulu aweknye macam tu jugak tapi setelah ditegur secara lembut, akhirnya awek dia berubah sedikit demi sedikit.

gua bukannya sempurna, tak semua orang sempurna. tapi, alangkah indahnya seorang gadis itu jikalau bahasanya juga indah. sejuk hati mak mertua...

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan