nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, April 8, 2013

Buah ciku dan atuk

Bismillah...
Salam...selamat pagi kengkawan semua. Harap semua sehat2 saje kan. Korang mesti suka makan buah-buahan kan? Yela, kita kan memang digalakkan untuk memakan buah-buahan segar supaya dapat menyeimbangkan piramid makanan kita. Buah-buahan turut menyumbang pelbagai vitamin untuk badan kita. Aku paling suka makan pisang sebab senang aku nak berak. Kadang aku berak susah, sekali telan pisang, terus bersembur keluar. Hehe. Perghh nikmat tau.

Ape la cerita pasal berak plak. Selain vitamin, setiap buah ni mesti ade kenangan kan? Baru2 ni mak aku ade beli buah ciku. Memang dah lama giler aku tak makan buah ciku ni. Bila aku makan tu, teringat aku mase kecik2 dulu lepak kat umah arwah atok aku. Kat depan rumah dia ade pokok ciku. Kalau nak petik kene ramas2...usap2...kalau dah lembut tu boleh petik la. Tapi korang jangan plak usap bayangkan bende lain plak. Haha. Tapi kalau buah betik tu nak petik aku tak pasti kene usap2 ngan picit2 ke tak. Sekarang pokok ciku tu dah takde...camtu juga dengan kedua2 atok nenek sebelah mak aku. Huhu...

PSSSTTT...setiap buah..ade kenangan..korang ade kenangan dengan buah ape?

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan