nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, April 8, 2013

perlu ke majlis perkahwinan yang meriah?

Bismillah...
Selamat petang kengkawan semua. Aku baru balik dari kerja. Tergerak nak update blog, bercerita sikit pasal majlis perkahwinan sekarang ni. Zaman sekarang ni, semua orang dah mula nak buat majlis semeriah mungkin. Majlis pertunangan pun dah serupa majlis pernikahan mahupun perkahwinan. Siap ada pelamin dan khemah. Persoalan aku, perlu ke majlis perkahwinan yang meriah? Jawapan aku, terpulang pada kewangan individu. Kalau aku, perlu meriah. Maksud aku meriah dengan kehadiran sanak saudara bukan meriah dengan barangan hantaran yang mahal, pelamin berpuluh ribu, dan sebagainya. 

Mesti ada yang marah bukan? Ramai kengkawan akan berkata, kita jadi raja sehari, kenalah berhabis banyak sikit. Kejap...banyak ke sikit? 

Kat TV pon dah sibuk tayangkan perkahwinan anak dato' dan juga artis-artis yang sangat meriah. Dengan barang-barang yang mahal. Ini yang menghasut pemikiran orang kita sekarang, mahukan majlis yang terlalu 'grand' sampai berhutang keliling pinggang. 



tengok di jam, 1:02:12

Biarlah mereka dengan cara mereka. Aku sebagai budak kampung, hanya mampu membuat semampu aku. Aku dah beritahu hasrat aku kepada tunangku Cik Pija mengenai hasrat aku (namenye norafizah tapi aku suka panggil Pija walaupon dia marah huhu..jahat aku ni kan) . Nampaknya dia faham. Raja sehari, cuma sehari. Kita nak hidup bersama pasangan berthaun lamanya. Takkan kita nak membazir? Berhutang keliling pinggang? Ingat tak cerita P. Ramlee? "ANAK DAH 3 PON HUTANG BELOM HABIS LAGI".

Aku tak halang korang, kalau korang berada, teruskan dengan majlis gilang gemilang. Senang kata, ukur baju badan sendiri. Kalau baju saiz S, jangan pakai baju saiz XL. Moga kengkawan yang bakal berkahwin bahagia ke akhir hayat.

PSSSTTT...kalau baju saiz S tapi berazam nak pakai baju saiz XL tak mengapa kan? Kena tetapkan matlamat dan strategi. (Jangan salah paham ayat ni, bukan aku suruh korang jadi gemok)

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan