nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, January 4, 2014

fertigasi cili: bermulanya...projek cili di Tapak A

Selamat Tengahari kengkawan semua...
Hari ni aku tergerak nak update mengenai projek cili di tapak A yang telah agak lama aku tinggalkan. Untuk pengetahuan semua, aku telah memulakan kembali projek cili di tapak A ini pada 26 Oktober 2013. Korang mesti ingat mengenai kebun cili di rumah tunang aku kan? Memandangkan majlis kitorang semakin hampir, maka aku pindahkan semua barang-barang dari tapak rumah tunang ku ke kebun ini. Aku gunakan kembali paip-paip, besi-besi dan barang-barang lain. 

Aku tahu ramai yang kata projek fertigasi ni memerlukan modal yang besar, ia, memang benar. Sebab tu aku sarankan pada sesiapa yang nak mulakan projek cili ni atau ape jua tanaman, tanya kepada mereka yang pernah buat. Terutamanya tanya kepada mereka yang gagal. Aku pun korek duit simpanan aku untuk projek fertigasi ni. Aku rasa lagi elok kalau mereka yang sebaya denganku buat projek ni daripada duit dihabiskan membuat perkara tak berfaedah. Aku tahu aku pun banyak buat perkara tak berfaedah satu waktu dahulu sebab tu aku jadikan pertanian ni hobi aku. Pengalaman dapat, hasil dapat, duit pun dapat, kan?

Okey, kat bawah ni ada beberapa gambar untuk tatapan korang. Sejujurnya apa yang aku coret di blog ni sekadar pengalaman aku. Aku pun masih belajar jadi mungkin korang akan nampak kebun aku tak tersusun, cara aku tak berapa nak sistematik.



No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan