nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, January 10, 2014

makan-makan: masak lemak pucuk ubi dengan ayam goreng memang terliur

Selamat pagi kengkawan semua.
Beberapa hari lepas ada kengkawan yang menegur aku, kata mereka aku dah nampak kurus sikit. Makan hati ke ape? Kata mereka. Aku terus tunjukkan perot aku yang ke depan ni. Membuktikan bahawa aku masih buncit, tak kurus seinci pun. Tapi aku memang tak mau kurus. Biar aku maintain macam ni je, asalkan tak sakit.

Untuk mengekalkan tubuh badan yang ideal (ideal la sangat), aku hanya akan mengambil satu senduk nasi sahaja. Aku akan cuba elakkan pengambilan nasi yang berlebihan. Takut terlalu ke depan nanti susah nak jalan. Nak tengok kaki sendiri pun tak nampak nanti. hehe. 

TETAPI....

Aku memang marah sangat kat mak aku (gurau jer hehe)

gambar: masak lemak pucuk ubi, ayam goreng dan kopi O ais.

Beberapa hari lepas boleh dia masak masakkan paling aku gemari iaitu masak lemak pucuk ubi. Perghhh.. Siap ada lauk tambahan, ayam goreng. Apa lagi, aku ambil nasi satu senduk, sayu pucuk ubi tu 2 senduk, ayam goreng pulak 2 ketul, tapi ayam nya dipotong kecik la hehe. Tengah aku makan sambil tengok TV, sayurnya habis pulak. Nasi ada la lagi sikit. Jadi round ke 2 aku tambah sayur 2 senduk, nasi setengah senduk. HAHAHA. Nampak kan  selera makan aku macamane? Jadi korang tak boleh kata aku ni kurus haha. Mak aku tak buat sambal belacan masa tu sebab sayur tu mak aku buat pedas sikit. Itu kalau ada sambal belacan, memang aku tambah 3 kali laaa...haha.

Makan jangan sebarang makan, kawal nafsu makan. Ingatan untuk diri sendiri dan mak aku yang suka masak masakkan kegemaran anaknya hehe.

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan