nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, June 18, 2014

Ahmad Albab dan sambal belacan

Apa khabar pembaca setia blog gua yang baik hati semua.

gambar: lauk kegemaran gua, masak lemak pucuk ubi, sambal belacan dan ayam goreng.

Kadang kalau gua post gambar makanan macam kat atas ni, tanpa sambal belacan, mesti ramai yang menegur mana sambal belacannya. Ya! kalau gua pun, takda sambal belacan macam tak best. Tapi mak gua kadang dah buat kuah sayur tu pedas, sebab tu mak gua tak buat sambal belacan hehe.

Untuk pengetahuan korang, gua memang hantu sambal belacan walaupun ada di antara kawan gua yang kata bau belacan ni tak best. Hehe, itu masing-masing punya citarasa la kan. Bagi kami orang jawa ni, bau belacan tu ibarat bau bunga yang sedang mengembang mekar. Harum semerbak. hehehe.

Kenapa tajuk post gua ni ada letak nama Ahmad Albab? Yela, lebih kurang sama ceritanya gua dengan sambal belacan. Ahmad Albab berhenti menangis bila pintu diketuk. Gua pulak akan hilang stress kerja bila dapat makan sambal belacan ni hehe. Lebih kurang la kan. hehe. 

Tata...

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan