nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, June 16, 2014

makan-makan: pucuk paku, sambal ikan, kopi O

gambar: lauk makanan yang murah tapi sedap.

Ini gambar beberapa minggu yang lepas tatkala mak gua suruh gua beli barang basah untuk makan tengahari. Gua ni dah la buta kayu bab-bab jenis sayurn dan ikan ni. Kalau tolong makan gua memang terer. Gua pun main beli je pucuk paku, kelapa yang dah siap parut, dengan ikan kembung. Jumlah semua RM15. Gua hantar rumah dan terus pergi kerja. Balik je dari kerja, harga barangan RM15 tadi telah siap terhidang dan cukup untuk semua ahli keluarga gua makan. Cukup untuk 5 orang. Jadi, sememangnya memasak sendiri lebih jimat. dan tak semestinya makanan yang murah ni tak sedap? 

Jujur dengan gua, kalau gua letak Kepsi dan makanan di atas kat depan korang, makanan yang mana yang korang akan pilih???

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan