nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, April 14, 2010

tilik nasib??jangan mengade2....

salam kengkawan....

haaa...kowang ingt x mase kowang kecik2 dulu...alaaa...zaman sekolah rendah dulu la...zaman kite maen pemadam(kalo aku menang, pemadam aku amek hahaha), main gasing(siap bawak g sekolah taw huhuhu), adeh...nk ketawa aku ingt zaman kecik dulu...huhu...tapi skrg bukan aku nak ajak kowang maen tu semua....haaa...masihkah kau ingt...pada waktu itu, sekuntum...(ehh...melalut plak)...

kowang penah tak maen tilik naseb?alaa...biase r...ade yg gune nombor, ntah akupon dah lupe carenye...yerla...dulu kalo kite minat kat sorang budak ni, kite tulis nombor, pastu tgk bape percent..huhu(kecik2 lagi dah pandai noooo...mak bapak taw, mamposss kene libas ngan pokok bunge kertass hehehe).

ade lg 1....gune tisu.. mase aku kemas2 umah, aku trjumpe tisu yg aku buat men time sekolah dulu. yela...dulu aku minat kat sorang budak ni pastu aku wat la gune tisu tu...kalo bersambung semue kirenye kitorang ade jodoh r( padahal mase tu aku darjah 5, org yg aku minat tu dh tingkatan 3 huhuhu gile aku ni)...oleh sebab trcantum semue tisu tu, tu yg aku simpan...taktau plak ade lg hahaha...klako2...(gelak guling2 sampai nanges2...hahaha)..

udah2....cukop2....aritu...aku g urot...tengah dok mengurut ni, tukang urut tu belek la tapak tgn aku ni...pastu die cakap la pasal bakal bini aku la....aku ni nnti cmne...itu ini.,..huhu aku pon jd makin pelik haiyaa....tp ape yg die ckp tu mcm ade kebetulan betul tp aku memegang kate2 keramat kengkawan aku: dengar boley, percaye jangan....huhuhu...

aku pon dah cari info2 kat tenet pasal bende ni...nanti aku bg kt kowang...tp jgn la pulak kowang percaye sgt....bkn ape...mmg la kekadang perlakuan seseorang tu boleh menggambarkan sifat diorang tp pernah x kowang dengar dont judge a book by its cover??haaaa...lebih kurang camtu la...andai kate ade org yg tetibe tgk tgn kite & cakap yg kite bakal dapat harte, anak ramai & macam2 lagi, jgnla kiter terpengaruh. bukan ape, kalau kite nak dptkan sumthing, kite kene la usehe...

contohnye, kalo kowang nak terer drift mcam tengku djan, kowang kene lah belajo drift, handle stereng, brek, minyak sume...ingt main gelongsorrrrrr je ke?huhu...lg 1 kalo kowang nak jd cam rossi, kenelah maen kat trek, training...jangan dok jd superman atas moto...huhu(macam takde kait je contoh2 ni...ahhhh...hentam saje)

.::takde yg dapat mengubah naseb seseorg melainkan die mengubah naseb die sendri::.

maap salah silap
salam

special thanx to:

http://mysuperkids.net/rahsia-tapak-tangan-dan-anggota-badan/

tangan Rahsia Tapak Tangan dan Anggota Badan

Rajah di atas antara ‘rahsia’ tapak tangan yang popular jugaklah. Garis2 bernombor mewakili:

  1. Kehidupan
  2. Kecergasan
  3. Cinta
  4. Kejayaan
  5. Matahari
  6. Kesihatan
  7. Perkahwinan
  8. Bilangan anak
  9. Perjalanan
  10. Kewangan
  11. Mewakili 25 tahun usia



1 comment:

afzainizam said...

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Bro aku tak bela kambing sesaja blog aku ni cerita pasal penternakan.... nak bela kambing lembu kena modal beso... tak mampu.. cuma ingin kongsi pengalaman dan pengetahuan masa aku Student praktikal kat Institut veterinar Malaysia..

wehhhh tapak tangan aku ni selalu aje gatal-gatal ape tandanya ye...

bagus gak entry ramalan ko ni... kangkadang sesuatu kejadian tu secara kebetulan aje... terpulang percaya tak percaya...

bagus entry ni ....

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan