nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, August 30, 2013

makan aiskrim kacang pon dah enjoy tau

Selamat tengahari kengkawan...dah masak?
Ramai jugak yang tanya aku bila aku ada masa nak enjoy, nak dating apa semua memandangkan aku kerja 7 hari seminggu. Untuk pengetahuan kengkawan yang belum tahu lagi, kerja aku memang 7 hari seminggu dan kalau Ahad tu aku nak cuti mesti pelanggan akan marah. Jadi redha saje lah kerja setiap hari. Aku agak jeles gak sebenarnya tengok kawan-kawan aku yang kerja 6 hari seminggu, dapat enjoy jalan sane sini, lepas tu dapat beli ais krim RM8 lebih satu mangkuk kecik kat Wetex Muar. Aku pulak kerja 7 hari seminggu tapi cuma mampu beli aiskrim kacang yang 80 sen je huhu. sedeyyy

gambar: aku beramas mesra bersama pokok cili ku

Tapi kan, ada kelebihan kalau kerja takda cuti ni. Kalau dah hari-hari kerja, maka takdelah istilah monday blues kan? hehe. Korang mesti malas nak pergi kerja hari Isnin sebab Ahad dah cuti. Jangan tipu, korang kan kawan-kawan aku, aku tahulah hehe. 

Aku rasa walaupun aku takde cuti, aku dapat gak enjoy. Bila? Hari-hari aku enjoy. Enjoy dengan kerja aku walaupun kusut nak fikir masalah sane sini. Tapi kenalah enjoy kan? Malam pulak aku boleh duduk warong dengan kawan-kawan. Borak-borak dengan diorang. Kalau ade mase terluang, aku ke kebun cili. Projek cili aku takdelah besar mane. Cukup untuk aku berpeluh di kebun tu. HUHUHU

Pada aku la kan, hiburan ni subjektif. Ada orang lebih suka duduk di rumah, dengar lagu. Ada orang suka window shopping. Ada yang hiburannya dengan ke kebun. Jadi, apa pulak hiburan korang? Takkan tiap hari Ahad dok marathon tidur je?

1 comment:

Sya_Merpati Putih 88 said...

rajin kerja 7 hari seminggu...:)
jadi usahawan mmg kena berkorban lebih masa..
nananti bila dah berjaya terasa manisnya penat lelah yang dikorban.....

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan