nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, August 30, 2013

menikmati sup gearbox kambing mantap

Selamat pagi kengkawan semua...
Sebenarnya dah terlalu lama aku tak makan sup gearbox ni. 8 bulan kot. Malam haritu aku ada urusan sikit kat bank, jadi lepas setelkan apa yang patut, aku pun pergilah seinggah ke tempat feveret aku, Sup Gearbox 1Malaysia Parit Sulong. HEHE. Aku ada post pasal kedai ni kat entry aku yang lepas kat sini

Untuk pengetahuan korang, malam tu aku merempit sorang-sorang ke Parit Sulong. Biaselah, kalau aku tengah stress, aku suka bersendiri, lepas tu menunggang motor selajunya (moto aku tu tak laju mane pon, paling laju pon 60 km/j jer). 

Sampai je kat kedai tu, aku terus pesan nasi putih, sup gearbox tambah daging kambing sikit dan air kosong satu. Lepas tu aku tersu call mak aku ajak dia makan sekali. Bila dia dapat tahu aku makan sup gearbox kambing, dia terus marah, katanya nanti kena darah tinggi. huhu. Aku cuma gelak dan bagitau yang aku ni ngidam dah lama sangat tak makan. hehe. Mak aku tak join aku makan kat situ tapi pergi ke warong tom yam sebelah kubur sana. Warong abe-abe kelantan memang bersepah kat muar dan batu pahat. Aku kagum betul dengan cara diorang meniaga. Warong diorang ni tak pernah lengang.

gambar: sedang makan sup gearbox

Teringat aku masa lepak makan dengan kawan aku aizuddin azrin jamaludin dan khakim fanani, diorang ada cakap, yang buat darah tinggi ni sup gearbox nya. Daging kambingnya tak pape. Orang arab dok bakar sekor kambing, lepas tu makan banyak mane pon rilex je. Wallahualam. Aku kurang mahir sangat. Kalau kawan-kawan yang baca blog aku ni lebih arif, tolong la kongsi ye....

Teringat aku yang Cik Pija tunang aku ada cakap dia nak belajar buat sup gearbox untuk aku sebab dia tahu aku suka sangat makan sup ni. Tapi aku cakap tak payah susah-susah. Aku makan sup ni pun bukan selalu. Kalau aku balik kerja, dia masakkan telur dadar berlauk dengan sayur sambal pun dah cukup bagi aku. HEHE...

gambar: setelah selesai makan sup gearbox

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan