nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, August 26, 2013

semua wajib pakai baju kalis peluru

Selamat pagi kengkawan semua...
Akhir-akhir ini kita dikejutkan dengan kisah pembunuhan di merata tempat. Kisah tembak menembak yang semakin berleluasa. Pistol yang mudah didapati di laman web. Sekarang tidak kira apa kerja kita, tetap menjadi mangsa tembak. Dari pengarah Ambank hingga ke cikgu. Orang awam juga tidak telepas. Aku rasa sudah tiba masanya kita memakai baju kalis peluru tidak kira apa jua pekerjaan kita. 

Di manakah dia sang keamanan? sudah hilangkah ia? Sekarang kita nak berhenti di traffic light pun seram. Takut ada penunggang motor bersenjata yang mengekori kita. Nak cucuk duit kat mesin ATM pun kena toleh kesana sini. Takut ada sang bertopeng mengekori dari belakang.

Dalam keadaan begini ramai yang menyalahkan pihak berkuasa. Mengatakan mereka ini tidak menjalankan tugas, tidak melakukan siasatan dan sebagainya. Sedarkah kita bahawa mereka sentiasa melakukan kerja mereka. Mereka perlukan bukti yang kukuh sebelum mengambil siasatan. Mereka juga pening dengan kejadian pembunuhan yang berlaku di sana sini. Bersabarlah...

Sebagai rakyat biasa, jauhkanlah diri dari perkara yang boleh mendatangkan hasad dengki mahupun iri hati dari pelbagai pihak. Aku tahu kita tak dapat nak jangka siapa yang irihati kat kita kerana kita sendiri sejak dari lahir sudah sebati dengan perasaan hasad dengki itu.

Mungkin ayat aku dalam entry ni berterabur, apa boleh buat, aku menaip pun ikut suka hati je. Aku cuma harapkan negeri ku dan negaraku kembali aman. Aku tak mahu negara aku jadi seperti negara lain yang berperang tiada henti. 


2 comments:

Anonymous said...

Salam bro.. sy aie.. nk tnye psl gerabak motor abg..maaf sesat kt sini plak.. nt bleh bg no fon x bang? Email no abg kt sy.. bigsense.enquiry@gmail.com

irwanmiswan said...

nak tanye pasal gerabak motor? eh...saya bukan buat gerabak tu. saya pinjam gerabak orang kampung je. diorang buat area rm400-rm500....

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan