nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, January 20, 2009

bersedia untuk bercinta??

ada orang yang gembira kerana cinta
ada yang menangis kerana cinta
ada yang sakit hati kerana cinta
ada yang merana kerana cinta

maksud saya di sini cinta sesama kita yang sememangnya menjadi 'trend'. ada diantara teman2 yang memberitahu saya kerana cemburu, cinta yang mereka bina selama 2,3 tahun akhirnya terputus di tengah2 jalan. saya bukannya seorang yang pakar tentang cinta.

cemburu tu ade baiknya. cemburu itu tande nye sayang. ada antara kita yang terlalu sayang sangat kat pasangan kita smpai perasaan cemburu tu membuak dan akhirnya mendatangkan perasaan marah, prasangka buruk dan macam2 lagi.

oleh itu, sebelum nak bercouple, kita kena ambil tahu beberapa perkara:

kita dah sedia ke?
bukan apa...kang diri sendiri tak terjaga....bilik bersepah,msak tak reti,duit takde, keje takde...dah sibuk nak berkapel...haihhh....(serupa saya gak dulu..huhu...adeh..)
yang penting kita improve diri kite dulu orait...saya ingat lagi kata2 dato' fadzilah kamsah...kalau kita tak berjaya nak bimbing diri sendiri,jangan harap kita nak bimbing orang lain....ayat ini memang berbisa sebab itu saya sedaya upaya mengubah diri menjadi lebih baik....insyaALLAH...harap pembaca dapat doakan.


tau hati budi dia??
h
aa....ni pun penting gak....kita kene tau hati budi seseorang itu dahulu...macamane orangnye.panas baran ke tak,pencuri ke tak...haa...jangan pelik...pernah tak kita tebaca di akhbar, teman lelaki larikan duit makwe?teman lelaki pukul teman wanita sampai parah??teman wanita curang lari kat lelaki laen??mesti pernah kan???so...hati2 yer.....bukn lelaki atau perempuan yang ingin saya persoalkan....cume...kita dalami dan selami dahulu hati budi orang yang kita nak jadikan pasangan kita.

jujur
ini penting,jika ada rase tak puas hati terhadap pasangan,baik luahkan,tak kira pedas ke tak teguran tu kan??daripada pendam je perasaan tak puas hati tu..lagi bahaye...kang bile tak tahan..terus meletup mengalahkan gunung berapi karakatoa..

apa-apa pown...lebih senang kita ikut jer pilihan mak ayah...macam saya...tak perlu susah2...(tapi wat mase ni mak ayah lum carikan la...huhu....)tugas kita sekarang...kita stabilkan ekonomi kite dahulu..tlg mak ayah dahulu baru pikir nak kawen k!!

cinta pada DIA tak pernah sunyi dan kecewa
bila kita terlupa padaNYA, DIA tetap ingat pada kitA
BUKTINYA: cuba kita check,nafas kita masih ada....kerana DIA


maap kalau ade salah silap dalam penulisan ini

6 comments:

izzahismail said...

haha.topik nih.

i guess i'm still not ready.

smoga kamu jumpa yang terbaek :)

budak kampung said...

lor....kite pown lom bersedier lor...huhu...anyway thanx :-)

drosophilla albino said...

budak2 sekarang memang la...
cinta je citer diorang... hehehe...
nak wat camne...
tgh perubahan hormon..
tapi kene kawal la..
jangan cinta melebihi segala-galanya..

budak kampung said...

yup...btul tu...yg penting kita penuhi keperluan diri n keluarge kita dulu

lea said...

nanti nak kawen...
jgn lupa ajak
=)

budak kampung said...

aiyarkkk...lame lagi lor nak kawen...banyak tanggungjawab yang kene wat sekarang ni....

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan