nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Thursday, January 5, 2012

ape azam korang? azam tu sape?

SALAM...
selamat pagi kengkawan. dah sarapan? hari ni aku makn nasi lemak + telor + ayam...perghh mane la aku tak gemok kan? nak buat camne. adik aku ngan mak aku yang dok beli makanan ni kat aku. kang tak makan membazer plak kan. hehe. yang penting jaga kesihatan. jangan lupe senam, kuarkan peluh. pada yang sudah berkahwin, lagi bagus, ade pasangan, boleh bersenam bersame2.

setiap tahun orang akan dok berazam, pasang impian. tak kira tahun baru Islam ke, tahun baru cina ka, orang tetap akan berazam, dengan harapan azam itu tercapai. azam tahun yang sudah dah tercapai belom? belom? macamane belom tercapai? dah semak balik? 

gua bukannya pakar motivasi, jadi gua tak pandai nak cakap lebih2. tahun 2011, gua berazam untuk kukuhkan ekonomi diri, jadi gua banyakkan menyimpan dari mengeluarkan duit gua kepada perkara yang kurang berfaedah. pada gua azam tu kurang lengkap tanpa spesifikkan ape yang gua nak. tahun ni, gua menyimpan hasrat untuk kumpulkan setengah kilo. pada yang kenal gua mesti tau ape yang gua nak kumpol :-)

gua tak mau cakap banyak, mulai hari ni, spesifikkan ape impian dan azam korang. mungkin dalam jangka masa panjang. 2 atau 3 tahun. mungkin dalam tahun ni. pastikan ianya spesifik.

contoh:
tahun ni korang sebagai salesman kereta nak jual 900 buah kereta setahun. banyakkan? tulis, berapa sebulan atau sehari korang wajib jual untuk capai angka tu. korang nak capai azam tu untuk sape? keluarga. jadikan anak dan bini sebagai pemangkin semangat korang.

kebiasaan orang cakap, "tahun ni aku nak jadi lebih berjaya". berjaya yang macamane? berjaya beli kereta? beli rumah? kahwin? 

PSSSTTT...dahlah, takmau cakap banyak, nanti korang kate aku memandai. dah, jom sama2 kita dok tulis ape yang kita nak capai tahun ni. 

2 comments:

♛ QueAfify ♛ said...

azam tahun baru :: Nak dapat seorang suami yang ensem.. kaya.. dan penyayang.. dan boleh bimbing wa hingga akhirat.. hoOOyeahh!

Yazid Torpedo said...

Azam aku tahun ni ialah "nak mintak ko belnje aku mkn sup kambing kt depan bazar parit sulong".. hahaha..


nk pakai flash header??
sini... http://yazidtorpedo.blogspot.com/p/tempahan.html

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan