nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, January 27, 2012

Yamaha 135 LC Harimau Malaya mengaummm!!!


SALAM...lama menanti kehadiran 135LC Harimau Malaya milik gua? hehe. mesti ramai dok tertanya, gua penah cakap nak standardkan kapcai gua kat entry ni: gambar terakhir Yamaha 135 LC Transformers sebelum distandardkan semula tapi kali ni gua muncul dengan 135 LC Harimau Malaya pulak. kenape yer? kenape? hehe. tak tahulah ade yang menantikan kemunculan rimau aku ni ke tk, yang penting gua dah tunaikan janji gua. terime kaseh pasa ZulWorks kerana sudi merealisasikan impian gua. eh? berbalik semula pada kisah kenapa aku buat motor harimau ni, ape pulak janji aku?


aku mulanya dengan berani menyatakan hasrat aku kat facebook, kalau Malaysia menang lawan Indonesia masa sukan SEA tu, aku akan design Harimau Malaya kat motor aku, mase tu aku tengok tak ramai yang 'like', so aku ingat ramai la yang tak perasan kan? sekali tiba-tiba...


lepas Malaysia menang je malam tu, gua dapat SMS dari kawan yang same sengal dengan gua, hakim fanani. cis. lebih kurang macam ni ayat die,"ape lagi, harimau malaya". lepas tu aku tengok kat facebook aku, ramai yang dok suruh aku tunaikan janji aku tu. cisss. sebab tu lah lahirnya motor harimau ni huhu. motor aku masih standard. YA. standard. cuma ada letak break disc je hehe. harap korang suke dengan wajah baru Yamaha 135LC aku ni ye.....

model: Yamaha 135LC
teknik semburan: spraycan
lokasi ambil gambar: rumah jiran
spesifikasi: korang tengoklah sendiri, gua penat nak menaip

EHEM2...gua tau banyak lagi motor yang mantap2 kat luar sane, kalau ade teguran, tegurlah secare baik ok. gua takde hal.

pandangan hadapan 135LC Harimau Malaya. 

kepala harimau di mudguard depan

lagi kepala harimau...

masih lagi dengan bakul standard

sekodeng bahagian bawah sat hehe

pandangan Yamaha 135LC Harimau Malaya sebelah kiri. 

pandangan Yamaha 135LC Harimau Malaya sebelah kanan.

masih lagi dengan arm standard dan cover rantai standard

berbelang-belang

Harimau Malaya

step standard ni pon gua mintak encik zul spray kan sekali

tiger of Malaysia

7 comments:

MizzTina said...

smart la.. nk design skuter sy cenggini gak la.. hehe

Jujurara said...

wah dah mantop daa..
ape lagi..persembahkan la..mana taw sama hebat dengan itu harimau malaya..:P

Am Design said...

Salam bro,
Nak mintak izin tiru design harimau malaya ni boleh tak?Dah berkenan sgt2 ni...hehehe.Harap sgt bro izinkan...

Am Design said...

Salam bro,

Saya nak mintak izin tiru design harimau malaya ni boleh ke?Dah berkenan sgt2 ni...hehehe.Harap bro x kesah la...tolong respon ye bro...

irwanmiswan said...

salam bro...takde hal..boleh

Unknown said...

salam..kat mana nak dapat mudguard depan tu..berapa harga

Unknown said...

Berapa modal nk wat mcm ni???

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan