nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, August 2, 2010

kisah gua: bersame TO'BAN vespa!!

salam kengkawan sekalian hahaha...cis...bergelak ketawe plak ak. kali ni ak hidangkan kowang kisah disebalik vespa biru TO'BAN. hehehehe....brader yg ak interview ni kire otai la gak....dan brader ni byk gak kisah menarik yg leh dikongsi bersame...mule2 ak tnye pasal vespa...last2 byk plak cerite yg dpt dicungkil.....biase r...org lame ...dan akhir tahun nie....die bakal mendapat anak sulong...taniah buat sedare...semoge jd besh father of the year....kalo korang nk tanye pasal vespa ke..ape2 je ler...leh g fb die a-mie to'ban.....ape lagi...jom kiter terjah kisah beliau.........




bleh ceritekn sebanyak mungkin pasal diri sedare??(tak lebih 30 patah prkataan hehehehe)

Name aku ZULHILMI B. RAMLI org kg panggil a-mie,member kat tmpt keje pggl to'ban sbb rambut aku byk uban,tupasal aku slalu botakkan kpla.dulu mase bljar kat kolej org pggl aku mat ves,sbb aku srg je yg pkai moto vespa kat ctu..



moto pertame dimiliki??(jgn motobot udah le huhuhu)

moto pertama aku VESPA SUPER 150 ni la.moto kedua aku YAMAHA TZM 150(blh tgk gambo kat pic aku) abg sulung aku yg bagi mase aku masih belajo kat kolej lagi.bermula dari saat itulah moto vespa aku terperap kat umah selama 8thn..



"ni moto ke 3 aku,yg ni lagi aku nangis sbb moto ni hilang kene curi mase aku tgh tgk wayang ngan awek aku.yg menyebabkan aku lagi sedih moto ni baru je habis bayo hutang.dan yg paling tragis awek aku tu kene maki hamun dgn aku pasal mase tu aku lagi syg moto tu dari awek aku..."-to'ban


"moto TZM KL menjerit ni moto kedua aku.tapi kene jual pasal mase tu moto ni rosak aku xde duit nak repair pasal tgh kumpul duit nak kawin." - to'ban


nape minat vespa?kn moto laen yg laju2 lg byk...huhuhuhu

mula minat vespa mase aku masih bdk2 lg,slalu ikut ayah naik vespa sambil berdiri kat dpn tu.selain dari tu sifat klasiknye dan ketahanan casis.selain tu ade tayar spare,xrisau tayar bocor hehehe..vespa pun laju gak dgn 150cc ia juga mampu utk mengejar moto YAMAHA LC yg sudah diubahsuai..(bkn moto ko)


ade nostalgia ke??kongsi ler sket..

nostalgia klu nak cite mmg bnyk,tapi saat yg paling aku ingat mase bapak aku bagi moto ni.mase tu aku dpt tawaran bljar kat giat mara di puchong,tapi xde transport.mase bapak aku serahkan moto ni kat aku dia berpesan"mie moto ni ayah pkai dari ayah bujang smpai ayah jumpa mak ko,dan moto ni jugak yg membesokan ko dan adik-beradik ,jage lah moto ni mcm mane ayah jage ko dulu dan belajo rajin2"lebih kurang mcm tu la dia ckp.sbb tu aku xkesah berabis duit utk moto ni..

bape dh berabes utk kura2 besi ko ni??

selepas 8thn moto ni tersadai,aku memulakan satu projek transformasi utk moto ni,mengikut perancangan awl rm2500 diperuntukkan utk moto ni,tapi terpaksa dikurangkan krn peruntukan ade rm2000 je.tu pun repair sendiri termasuk spray colour dan road tax.tapi ade yg xbuat lagi mcm enjin yg perlu di overhaul dan beberapa bahagian lagi yg perlu di repair,maklumla dah 8thn tersadai.insyaallah ujung thn ni akan siap sepanuhnye..


nasehat utk bebudak yg bru nk blaja maen moto klasik???



pertama skali kene ade minat,kedua sumber kewangan yg mencukupi serta xkesah utk mengeluarkan wang utk mendapatkan sesuatu brg atau aksesori moto tersebut.aku merasa bangga sbb sudah ramai anak2 muda yg meminati moto vespa ni dan byk kelab2 vespa yg diasaskan oleh anak2 muda skrng.jadi brg2 klasik ni perlu dijaga agar tidak pupus ditelan zaman..



nasehat pade mat rempit??

jadilah insan yg berguna,aku dulu pun pernah duduk kat planet mat rempit jugak,tapi xde ape2 pekdah pun menghabiskan duit gaji aku je g kehulu kehilir.klu nak heppy atau nak enjoy,follow je kelab2 moto yg berdaftar,follow dorang punya aktiviti lagi bagus..

nasehat sempena bulan pose??

selain solat 5 waktu,kita diwajibkan utk melakukan rukun islam yg ketiga yakni berpuasa dibln ramadhan,jadi pada rakan2 di luar sana tunaikanlah rukun islam yg ketiga ini dgn penuh kusyuk dan sabar.di bln posa ni adalah bln utk kita mendekatkan diri dgn Allah S.W.T

tips kempiskan pewot...adehhh...ni xmau jawab pon xpe...xde kait....huhuhuhu

tips utg kempiskan perut;minumlah jus MATE 5 2 kali sehari dan
ikutlah plan pemakanan DR ROZMEY
insyaallah pasti akn kempis perut tu..
(iklan ini ditaja oleh HPM DR ROZMEY)

die ni sempo org nye so xd hal lah nk borak pasal pape pon...terime kaseh abg tokban :-)

pade sesape yg nk kongsi cerite pasal kowang ngan keta2 n moto2 kowang jgn le segan2 antar kat emel aku, hellboy2216@yahoo.com......

maap salah silap...adiossssss

2 comments:

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Bila baca kisah si Toban ni gua terharu bila mana beliau membela vespa dia ni... gua respek lah... coz ni kira moto klasik kalau modifide memang nampak retro... pasalnya aku memang suka jejenis retro dan nampak vantage klasik... tah minat aku dah camtu... bagi aku vespa ni memang nampak cun pun kalau pandai solek make up cun mesti lah gempak buat jalan ...

so hope ko dapat citerkan lagi kesah motor member-member ko yang lain pasalnya memang aku suka tengok gelagat geng-geng ko... pertama kali tengok geng-geng ko kat autoshow UTM tempoh hari aku tau ko & geng2 ko tu memang mempunyai motor-motor yang gempak lah belum diketengahkan.. yang lain aku belum kenal selain motor ko dan motor kuning cekgu zul tu... sayangnya tak dapat jumpa kenal ko masa kat tapak autoshow tu...

cadangan ko tu amat bagus antar Email kat ko.. ko boleh kongsi ceriter kat kami semua... Beb aku tanya boleh tak ko promosikan bengkel aku kat blog ko tu... boleh tak...

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/


eemmmm aku nampak sekarang vespa dah mula hidup kembali banyak orang cari moto vespa ni buat koleksi peribadi... pasal nya tanya hati tau lah jawapannya yang minat tu...

gilerrr lah tak tahan bunyi dia tu vespa punya bunyi aku dah naik kenal dahhhh

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan