nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, August 31, 2010

munjung (hantar makanan) rumah ke rumah


salam geng!!!...aku taktau dlm bahase melayu nk translate cmne. biasenye aku ngan family aku panggil MUNJUNG... amalan ni dh menjadi tradisi dalam family aku dan orang2 kampung bile bulan puase. kami akan memasak(aku tak masak, mak aku yg masak hehhe) dan akan menghantar makanan tersebut rumah ke rumah. biasenye mak aku akan masak lodeh, dgn ayam goreng. terpulang pada sesebuah keluarga nak masak ape. takde paksaan pon. yang penting ikhlas.



ni la lodeh yang mak aku buat. sedap taw huhuhu. time pose kalo kowang tengok mesti terliur huhuhu. ade sesetengah family yang tak sempat nak masak, mereka akan beri gula...air botol...ade gak yang buat nasi goreng. yerla....asalkan ikhlas. bile dh ikhlas, kiter akan rase seronok :-)
jom packing!!!!

nyum3!!!!


mesti family u all ade wat gak kan???
salam aidilfitri maaf zahir batin
adiosssss

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan