nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Tuesday, September 14, 2010

pembunuhan datuk sosilawati lawiya - pembunuhan yang sangat kejam!!


salam kengkawan sekalian. sume sedia maklum akan kes bunuh datuk sosilawati lawiya kan? yerla..pembunuhan yang amat kejam. tak perlulah aku ulas panjang lebar kerana aku sedih. yerla. kawan aku merupakan penduduk Sri Medan Batu Pahat. menurut beliau, datuk sosilawati berasal dari keluarga yang sangat susah. mempunyai ramai adik beradik. kesusahannye susah nak digambarkan.

yang amat menyedihkan, cara dia pergi meninggalkn orang2 yang tersayang. sampai penduduk di kampung aku pun sedih. ada orang tua yang menangis mengenangkan nasib yang menimpa datuk sosilawati. ade sorang makcik cakap,"bile aku bace berita tentang datuk sosilawati, sedih aku, menangis aku. dia cari rezeki untuk anak-anak. susah payah dia bekerja. tapi meninggal dengan cara macam ni."

aku harap, ape pun yang terjadi, penjenayah yang berjaye di tangkap dan disabitkan kesalahan, hendaklah diberikan hukuman yang setimpal. kepada keluarga datuk sosilawati diharapkan dapat bersabar. mungkin dugaan hebat ini ade hikmahnya kepada kita semua supaya lebih berhati2 pada masa akan datang.

jangan kita percaya bulat2 dengan seseorang kerana mungkin itulah musuh kita.

alfatihah buat allahyarhamah, semoge rohnye dicucuri rahmat...
alfatihah juga buat mangsa2 yang telah dibunuh dengan kejam

maaf salah silap

salam

1 comment:

Mohd Nur Hidayatullah Bin Jailani said...

btol bro, aku sedih sgt2 dgr die meninggal mcm 2...die jadi jutawan mule dari bawah, susah payah nk jadi senang...semua ni takdir y, Allah dah tetapkan takdir die mcm 2...kite yg masih hidup ni hanya mampu berdoa...kite same2 doakan agar orang yg bunuh die di kne kn hukuman yg berat...

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan