nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, January 29, 2011

air tongkat untok panjang dan besar????

SALAM...
sekarang ni macam2 produk ade kan. lagi2 kopi. kopi jantan la,kopi jande la,kopi tupai la...huhuhuhu ade ke...keh3....macam2 la kan. tapi feveret aku tetap 1...alicafe keh2...tp aku penah terkena. mntak alicafe tp xrase sgt. mcm letak separuh je dr 1 peket. korang xleh tipu aku r sebab dulu time study aku suke minom air alicafe ni. yerla..study memalam kan ngantok. huhuhu...

aku penah letak 2 peket dlmn 1 cawan. 1 hari aku tak tido taw keh3. pastu kalau aku susah nak berak,aku minom alicafe...perghhhh senang je meluncur tahi2 tu keh3....cisss...awat selebet sgt aku nih keh3. tu kire eksperimen yg aku dah wat la pasal minom air ali cafe tu. huhuhu.....

teringat gak aku mase panjat gunung jerai time waktu kursus dulu. ade pokok tongkat ali kecik jer. kitorang try la nk cabut. perghhhh memang susah. ni real taw. betul2 susah mau cabut itu pokok. huhuhuu.org sekarang sibuk minom itu ini dengan harapan jd kuat keh3...tapi kawan aku cakap org yg paling kuat adelah org yg paling penyabor hehehehe.aku minom air ni sebab aku suke...tu jer keh3

Tongkat Ali merupakan tumbuhan yang banyak terdapat di negara Asia Tenggara, ia merupakan tumbuhan yang bersifat panjang dan tinggi, hidup liar selama berjuta tahun di hutan hujan tropika. Pokok ini memerlukan beberapa tahun untuk mencapai diameter batang pokok sebesar 6 inci. Di Malaysia, tongkat ali merupakan tumbuhan yang masyur dan mujarab. Ia dapat meningkatkan sistem penahanan melalui rangsangan dan bereaksi menahan serangan luar. Produk berkualiti ini dapat menambah fungsi badan dengan menguatkan sistem imuniti. Tongkat Ali telah mendapat pengiktifan antarabangsa tentang khasiatnya terutama untuk meningkatkan tenaga (tonik) dan bertindak sebagai bahan aprosidiak (meningkatkan keupayaan seks.)

Pokok Tongkat Ali memerlukan beberapa tahun untuk mencapai diameter batang pokok sebesar 6 inci


KEGUNAAN DAN KEBAIKAN
1.

Menambahkan tenaga kesegaran badan
2.

Melegakan sakit urat dan lenguh-lenguh badan
3

Anti Malaria
4

Anti Tumor
5

Menyegarkan badan yang tidak bermaya
6

Mengandungi anti oksida yang bertindak sebagai agen untuk awet muda
7

Membantu mencegah demam
8

Membantu meningkatkan keupayaan seksual lelaki


1 comment:

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

uhhhhhhhh tongkat pak ali punya kerrrr... cian pak ali punya tongkat tu hilang kena curikkkk

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan