nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Sunday, January 6, 2013

Fertigasi cili: cabaran angin kuat

Masa awal pembabitan aku dalam projek fertigasi ni, antara cabaran yang aku tak dapat nak elak adalah angin yang kuat. Dahla aku tak guna rumah pelindung hujan. Bila angin bertiup kuat, habis banyak pokok yang tumbang. Kesilapan ni berlaku apabila aku kurang letak pancang kat pokok cili aku ni. Kalau korang nak buat fertigasi ape jua pokok, pastikan pancang kayu/buluh korang mencukupi dan kuat la ye. Tu je pesan aku untuk kali ni. Nak lebih ilmu, tanya mereka yang lebih pakar.

1 comment:

Anonymous said...

Sabar la wahai insan yg brnama irwan miswan. . Dugaan tu akan membuat kn irwan makin tabah,untuk menghadapisemua dugaan tu

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan