nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, January 25, 2013

Membentuk burung biar dari kecik

Mesti ada yang tertanya tanya burung apa yang nak dibentuk? Sebelom ada yang berfikir terlalu jauh baik aku terangkan. Burung tu kan haiwan. Kalau nak bentuk haiwan pun mesti dari kecik jugak kan? Kucing ke contohnya. Kalau mase kecik kite bentuk die..kite ajar die berak kat dalam jamban, sampai ke besarlah die berak dalam jamban kan?.

PSSSTTT...same gak macam burung tu. Kalau mase kecik tak dibentuk/dipotong, dah besar nanti liat. Menyusahkan tok mudim je kan.

Post kali ni aku saje nak tunjukkan gambar koleksi tabung duit syiling aku. Ade lagi 1 tabung aku simpan tapi malas nak kuarkan. Dah terselit2. Mungkin belom banyak lagi simpanan syiling ni tapi aku saje nak kasi tunjuk. Nak bagi semangat kat budak2 yang bace blog aku ni supaya lawan aku dalam menabung ni. Sape la budak2 yang bace blog aku ni. Mesti mak bapak diorang tak bagi baca punye hehe.
Soalan cepu emas untuk korang. Dah bape tabung yang penuh?

PSSSTTT...jangan tanya nape ade tisu dalam bilik. normal la kan? tiap bilik korang mesti ade tisu. buat lap kot2 hidung tiba-tiba berdarah...

2 comments:

Nadia Johari said...

hahaha...ckp burung haiwan..ade gk selit burung lain..hoho

Sya_Merpati Putih 88 said...

hahaha..ade jugak selingan burung lain..nasib baik dah lebih 18 tahun...

3 tabung yg penuh...ehhee..;)

wah banyak tabung...baguslah rajin menabung..jimat cermat amalan mulia...

sy dah lama tak menabung...huhuhu..=,="

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan