nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Saturday, January 5, 2013

Minum air jarang banyak-banyak sampai terkencing

Selamat tengahari kengkawan semua. Harap hari ni korang lebih sihat dan bertenaga kerana hari baru membawa cabaran yang baru. Sekarang ni masih kat pejabat. Cuaca kejap mendung kejap panas. Pelik aku  tempat korang pulak macamane? Masih hujan lebat?

Korang mesti tertanya apa tu air jarangkan?. Hehe bukan korang je, kadang kalau kat warong2 bandar, aku order air jarang, mula la waiter tu buat muka jakun dan pelik. Kalau kain jarang atau baju jarang tu biase la kite dengar kan?. Air jarang tu same la dengan sky juice mahupon air kosong dik oiii. Hehe

Ada orang bagitau aku, salah satu cara nak kurus adalah dengan minum air jarang. Sebab kadang-kadang kita rasa lapar tu bukan nak makan, tapi badan kita kekurangan air. Ohhh tapi aku selalu minom air jarang tapi badan tetap beso gaban gak huhu.

Air jarang pun ada macam2 jenis. Dan aku lebih suka minom air jarang spritzer sebab sedap. Kadang aku minom yang jename ntah pape...sekali minom rasa air kelapa yang dah lame....weeeeerrrkkk nak muntah ko tau. Sekarang ni pulak muncul produk air jarang yang boleh mengubati penyakit. Kononnya air tu dah di baca dengan ayat al-quran dan ditapis menggunakan bla bla bla ape lagi ntaha ayat peniage2 ni. Korang percaye ke dengan ayat diorang tu? Silap2 kita hanya terbeli air jarang biase dengan harge yang mahal nak mam#%##.

Itu rerpulang. Mungkin betul dan mungkin tidak. Ape yang penting minomlah air jarang atau air kosong dengan kuantiti yang banyak. Dan yang paling penting sekali..bacalah bismillah sebelom minom air ataupun dalam ape jua perbuatan. Moge kita dijauhkan dari bala yang tak terduga.

PSSSTTT...teringat aku mase zaman sekolah menengah dulu. Semua bawak botol air. Kawan aku si Syazwan Wanching tu bawak air jarang 1 botol besar macam botol minyak masak murni tu. Apa lagi..memang jadi tumpuan kitorang la. Asal ngantok je, pegi jumpe die mintak air hehe. Dan mungkin berkat dia bawakkan air untuk kitorang tu, sekarang dia dah kawen. Alahai...rejeki2..moga bahagia ke akhir hayat. Dah kawen ni kena la ko minom air banyak2 syazwan oi. Bagi tambah tenage hehe

2 comments:

Nadia Johari said...

kat sini hujn..hehe..air jarang bgus tuk kesihtn..buang toksin..=)

Anonymous said...

Bagus minum air banyak..Dpat tenage lebh. .X lah penat je nanti.

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan