nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Friday, November 14, 2008

LaNgkAh-lAngKaH mEnJadI kAyA

Semua org di dunia ingin menjadi kaya....tapi kalau sekadar bercakap,aku nak kaya,aku nak kaya....tapi masih duduk melepak di tepi jalan....borak2 kosong....pergi kerja lambat...asyik berangan...bile nak kaya????huhu....aku ni pandai bercakap...kadang2 aku pown same...huhuhu....ape2 pown kat sini aku dah bg beberape cadangan yang agak logik dalam usaha kita untuk menjadi kaya......

sebelum tu...ingat.....bile kita dah kaye...jangan lupe...bantu pada yang memerlukan....tanggungjawab pada DIA...jangan lupe....:-)
ape yang kite ade sekarang hanyalah pinjaman....

kalau ade tambahan...bleh la di tambah.....:-)

  • JANGAN USIK DUIT DI DALAM BANK
Buka satu akaun bank. Tiap-tiap minggu, masukkan duit ke dalam akaun tersebut. sikit pun takpe. Yang penting, JANGAN USIK DUIT TU. lepas beberapa tahun, duit tu akan banyak.

  • BERNIAGA & BERPESATUAN
Berniaga adalah sunnah Rasulullah SAW. berniagalah...tp ingat...jgn menjatuhkan antara satu sama lain..kita kena saling bantu membantu dalam perniagaan...

  • MESTI MINAT
Kalau nak jadi kaya, mesti seronok dengan kerja yang dibuat. Bill Gates pernah kata, kalau tak jadi jutawan pun saya akan kerja buat software kerana saya enjoy dengan kerja ini. Tanam minat dan pastikan enjoy dengan kerja .

  • MESTI ADA PERANCANGAN.
Nak buat ape-ape mesti ade planning....contoh kalau nak meniage burger....cari tempat yg strategik...cari resipi yang lain dr yg lain.bile dh untung berlipat ganda,upah pekerja,buka cawangan lain.
  • MESTI BERJIMAT
Ramai orang ada duit sikit bershopping sakan...ingat kawan2....ada duit lebih simpan sikit.....macam kawan aku....walaupun gaji sikit tp die berjimat.....dah setahun akhirnya dia dapat beli 135 LC CASH TAKDE HUTANG2..

  • BERSEDEKAH
bile kita bersedekah...insyaALLAH.....tuhan akan bantu kita balik.....kita bersedekah tanda kita bersyukur dengan rezki tuhan

  • MESTI ADA ILMU
kalau nak berniaga atau nak buat apa-apa, patikan anda jadi yang terbaik / 'the best' dalam bidang tu. Caranya, anda mesti pelajar semua yang anda boleh pasal bidang tu. Sentiasa tambah ilmu dan belajar dari yang berpengalaman.

langkah-langkah ini aku dapat dari seorng hamba Allah melalui internet dan aku dah mengubah sedikit pengolahan ayatnye dan digabung sedikit dgn pengalaman aku agar mudah difahami....









5 comments:

~FathinaZahida~ said...

waaaa..y bole la tolon smpankan utk faty ek??
hehe

minx said...

wah...
part yg jgn diusik diut dlm bank tu yg ssh sgt tu...

irwanmiswan said...

for fattyy:hahaha......bolehhhh.....y mmg lg suke kalo dpt tolong smpankan duit owang...hahahahah.......hahah.....
for minx:alaaa.....rabbbb....ko dh kayeeee.....xyah dh nak smpan duit.....

Anonymous said...

ade duit ke dalam bank ku ek ? (>.<)

irwanmiswan said...

hahaiii.....duit kamu tu byk mane pegiii

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan