nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Wednesday, November 12, 2008

mEngEjAR IMPIaN dAn CiTa2

salam to all my fren.....ni dh kurang sket cstomer...so aku amek peluang ni nak mengayat kat blog ni...huhuhu.....actually aku pown taktau ape main content utk blog aku ni tp yg pnting ape yg aku rase leh d kongsi..aku akan kongsi ngan kowang.....semalam.....when i just talking...talking...talking...wif my aunty,suddenly she ask me..."ape falsafah hidup ko wan?".....hurm.....

kowang penah tak pk ape falsafah idup kowang???

cube fikir jap....
ape di falsafah or kate2 yg sering kowang pegang in your life???

aku pown dgn selambe jawab....pegangan aku...hidup ni...perlu ade impian.....ade cita2....

mmg la mase kecik dulu kite ade cite2......nak jd dktor la.....cikgu la....tp kan....ade tak kowang specific kan langkah...
cmne kowang nk capai cita2 tu?

as example...my fren.....die nk sgt beli motor 135 LC.....itu impian die...ape yg menarik....siang die keje bengkel...mlm die jual burger...berkat kesabaran die.....dh setaun keje....skrng die dpt beli 135 LC....cash.....die ade impian.....so ape langkah2 die nak capai impian tu????die smpan duit...x boros...die focus pada impian die.....

tp terpulang pada setiap antara kite....ape impian kite......yg pnting jgn lupe usaha...doa dn tawakal :-)

::hidup umpama kapal yg tiade kompas,IMPIAN itulah kapal api yg mmberi petunjuk laluan pada kapal itu::


No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan