nuffnang

dari irwan miswan

Terima kasih sudi singgah ke blog yang tidak seberapanya ini. Kalau kawan-kawan ada info berguna, atau ingin menegur kesilapan aku, dipersilakan, tapi tegurlah secara positif sebab aku akan lebih hargai mereka yang menegur secara positif dan mendoakan kesejahteraan mereka. Sekian.

Monday, November 24, 2008

SaYa seOrAng BUKaN bERtigA!!!

cerita ni dh lame sy dgr...sy dapat tahu dari email tp dlm bahase inggeris....tapi taktau cerita ni betul ke tak......ape2 pun cerita ini boleh dijadikan iktibar dan pedoman.....maap andai cara pengolahan saya tidak sehebat mana.........

pada suatu hari...diana(bukan nama sebenar)......pergi ke rumah kawanya yg tak berape jauh dr rumah....

selesai sahaja berborak,dia pun mnta izin utk pulang....diana melalaui jalan short cut iaitu lorong kecil....diana berseorangan melalui lorong kecil yang suram....yang boleh mengundang macam2 kejadian yang tidak diingini....diana terkedu...dihadapannya...seorang lelaki sedang bersandar di pokok rendang...

sepanjang perjalanan di lorong itu diana tidak putus2 membaca doa...minta perlindungan dr tuhan....die berdoa agar tiada kejadian yang tidak diingini berlaku......diana memohon...memohon dengan seikhlas hati....ya tuhan...lindungi aku...lindungilah aku....

bila diana melintas dihadapan lelaki tu..lelaki tu hanya melihat sahaja dan tidak mengganggunya.......


Alhamdulillah....lega....


pada keesokan harinya....diana terkejut pabila di dada akhbar,berita mengenai seorang perempuan dirogol dilaluan yang sama yang dilalui oleh nya....dan yg lebih memeranjatkan,kejadian itu berlaku selang 20 minit selepas diana lalu di jalan tersebut semalm....

diana pun berangkat ke balai polis...hendak dipendekkan cerita....rupa2 nya lelaki yang ditangkap atas kesalahan merogol itu adalah lelaki yang sama....lelaki di lorong laluan diana semalam...diana minta pihak polis bertanyakan pada lelaki tu..

kenapa lelaki itu tidak menyentuh diana...??sedangkan lelaki itu boleh bertindak demikian.......?

lelaki itu memberitahu....."bagaimana aku mahu menyentuhmu sedangkan kamu bersama dua orang lelaki gagah berada di sebelahmu"

ya tuhan........

anda faham cerita ini???

renung-renungkan.....semoga mnjadi pengajaran kepada kita semua terutamanya saya,insan yang lemah lagi hina.....
wallahu'alam

No comments:

popular post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

artikel dari blog kawan-kawan